A jednak! Eurocash przejął Groszka i Mileę

Do Eurocashu należą teraz spółki Tradis, DEF, Ambra, Detal Koncept (operator franczyzowych Groszka i Milei), Euro Sklep, Drogerie Koliber, Partnerski Serwis Detaliczny, Gam Serwis oraz Lewiatan Holding.
Środa
21.12.2011
Po wielu miesiącach negocjacji i przepychanek sądowych połączenie dystrybucyjnej części Emperii i Eurocashu stało się faktem.
 

Emperia i Eurocash podpisały dziś ugodę, na mocy której Grupa Dystrybucyjnej Tradis i wchodzące w jej skład sieci handlowe przejdą na własność Eurocash'u. Transakcja, o wartości 1,096 mld zł, została już opłacona i rozliczona. Dzięki połączeniu powstał największy w Polsce dystrybutor markowych artykułów spożywczych – partner niezależnych sklepów detalicznych.

- Sfinalizowaliśmy to, co zapowiadaliśmy i do czego konsekwentnie dążyliśmy. W dwa miesiące od pozytywnej decyzji UOKiK przejęliśmy Grupę Tradis, stając się największym w Polsce dystrybutorem markowych artykułów spożywczych. Finalne warunki transakcji odpowiadają założeniom przyjętym rok temu w umowie inwestycyjnej – mówi Luis Amaral, prezes Eurocash.

Przejęcie oznacza, że do Eurocashu należą teraz spółki Tradis, DEF, Ambra, Detal Koncept (operator franczyzowych Groszka i Milei), Euro Sklep, Drogerie Koliber, Partnerski Serwis Detaliczny, Gam Serwis oraz Lewiatan Holding. Lubelska spółka Artura Kawy zachowa natomiast kontrolę nad sieciami Stokrotka, Maro Market i Społem Tychy, zbudowanymi z placówek własnych.

- Warunki, które osiągnęliśmy w ugodzie są zgodne z naszymi oczekiwaniami i atrakcyjne dla akcjonariuszy, klientów oraz partnerów Grupy Handlowej Emperia. Eurocash wykazał dużą elastyczność, dlatego dzisiejsza ugoda była możliwa – mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding.

Dzięki połączeniu obu firm, na rynku dystrybucji żywności powstał podmiot o przychodach na poziomie ok. 14 mld zł, prowadzący sieci franczyzowe dla ok. 9 tys. sklepów detalicznych.

- Połączenie daje nam większą skalę działania i obniża nasze koszty. A dzięki temu nasi klienci będą bardziej konkurencyjni, w walce jaką toczą z sieciami hipermarketów i dyskontów – mówi Luis Amaral.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami warunki współpracy z franczyzobiorcami nie ulegną zmianom.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022