Iwona Olbryś, dyrektor generalny Telepizza Poland.
Poniedziałek
02.01.2012
O szansach i zagrożeniach, jakie przyniesie polskiej gastronomii rok 2012 opowiada Iwona Olbryś, dyrektor generalny Telepizza Poland.
 

Jak zmienia się rynek usług gastronomicznych w Polsce?
W porównaniu z dojrzałymi rynkami Europy Zachodniej, Polski rynek usług gastronomicznych ma bardzo duży potencjał rozwoju. Na Zachodzie wydatki na jedzenie poza domem, oraz liczba lokali per capita są na dużo wyższe niż w Polsce, więc można założyć, że w dłuższej perspektywie obie te wartości w naszym kraju znacznie wzrosną. Z drugiej strony od 2008 roku, pomimo rosnącego PKB, wartość rynku gastronomicznego spada. Jak oceniamy, jest to wynik nie tyle spadku dochodów konsumentów, co raczej pogorszenia ich nastrojów, czego efektem jest mniejsza gotowość do wydawania pieniędzy na usługi gastronomiczne.

Co czeka gastronomię w 2012 roku?
Największą nadzieją dla rodzimej gastronomii jest turniej Euro 2012 i związany z tym przypływ gości z innych krajów Europy. Jednak rynek w 2012 wciąż będzie bardzo wymagający, zwłaszcza, że obecna sytuacja spowodowana jest czynnikami zewnętrznymi, na które sama branża ma niewielki wpływ. Z drugiej strony stwarza to dużą szansę dla silnych podmiotów, takich jak Telepizza, która obecnie skupia się przede wszystkim na poprawie procesów sprzedażowych oraz wprowadzaniu innowacji w naszych produktach. Silne i sprawne firmy takie jak nasza, wyjdą z obecnej sytuacji jeszcze mocniejsze, ponieważ w momencie poprawy zewnętrznych czynników i nastrojów konsumenckich rynek zacznie gwałtownie rosnąć, a tylko takie firmy będą miały doświadczenie i potencjał inwestycyjny do wykorzystania tego wzrostu.

Na jaką pomoc mogą liczyć franczyzobiorcy Telepizzy?
Rozpoczęcie własnej działalności, a następnie jej prowadzenie to spore wyzwanie, które wymaga od franczyzobiorcy podejmowania wielu decyzji biznesowych. Dlatego Telepizza dba o fachowe wsparcie dla swoich licencjobiorców oddając im do dyspozycji sztab doświadczonych pracowników działu Operacyjnego Telepizza Poland. Nasi pracownicy codziennie udzielają wsparcia we wszystkich sprawach związanych z prowadzeniem pizzerii sieci Telepizza. Każdy z nich opiekuje się wyłącznie niewielką grupą lokali, co podnosi efektywność współpracy. Telepizza zapewnia również pomoc wyspecjalizowanych działów, które wspierają franczyzobiorcę w sprawach personalnych i administracyjnych, budowlano-technicznych, kwestiach prawnych oraz działaniach marketingowych. Dodatkowo gotowy i sprawnie działający system logistyki dostaw zdejmuje z licencjobiorcy obowiązek dbania o dostawców oraz jakość produktów i atrakcyjność cen.

Rozmawiała (mak)