09.01.2012

Biznes pełną parą

Klienci często pytają mnie, czy mobilna myjnia parowa to biznes sezonowy. Odpowiedź brzmi: zdecydowanie nie - mówi Katarzyna Hemmerling, właścicielka sieci SteamArt Mobile.

Sieć SteamArt Mobile jest obecna na rynku od dwóch lat. Jak do tej pory przebiega rozwój firmy?
Od samego początku przyświecała nam myśl o uruchomienia systemu franczyzowego, dlatego staraliśmy się patrzeć na własny biznes od strony naszych przyszłych partnerów. Praktyczny brak budżetów marketingowych na wstępnym etapie pracy wymuszał od nas bardzo duże zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Niezliczona ilość wykonanych prezentacji, odbytych spotkań i nieprzespanych nocy w ciągłej podróży szybko przyniosła efekty – do końca pierwszego roku aktywnej sprzedaży mieliśmy już blisko 30 jednostek franczyzowych. Od ponad roku firma coraz bardziej się rozrasta, zatrudniamy kolejnych pracowników, budujemy oddziały, przeszliśmy rebranding i stworzyliśmy portal ZamowMycie.pl – jedyny portal na polskim rynku pozwalający zamówić online myjnię parową. Pracujemy również nad systemem myjni stacjonarnych – pierwsze takie punkty pod naszym logo już istnieją i w najbliższym czasie planowane są otwarcia kolejnych.

Katarzyna Hemmerling, właścicielka sieci SteamArt Mobilne Myjnie Parowe.

Katarzyna Hemmerling, właścicielka sieci SteamArt Mobile.

Jakie są plany na 2012 rok?
Przede wszystkim praca nad pozyskaniem nowych franczyzobiorców, ponieważ naszym celem jest utrzymanie pozycji największej w Polsce sieci mobilnych myjni parowych. Najbliższe pół roku to także inwestycja w zwiększenie rozpoznawalności sieci wśród klientów – planujemy duże kampanie radiowe, outdoorowe oraz internetowe. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której konsument konieczność umycia czy wyczyszczenia czegokolwiek, nie tylko auta, będzie kojarzył z portalem ZamowMycie.pl i naszymi jednostkami mobilnymi.

Czy franczyza spod znaku SteamArt Mobile to biznes sezonowy?
Klienci często zadają nam to pytanie. Odpowiedź brzmi – zdecydowanie nie. Mobilna myjnia parowa działa nie tylko, gdy warunki atmosferyczne są sprzyjające, bo ma całą gamę zastosowań – nie tylko czyszczenie samochodów. Jednostka mobilna wyposażona jest między innymi w urządzenie parowe oraz w urządzenia do prania pianowego. Jako przykład mogę podać np. pranie dywanów, wykładzin oraz kanap czy sof w domu klienta, dezynfekcję łazienek w hotelach, dezynfekcję hal produkcyjnych w firmach przetwórstwa spożywczego. Zarobek jednostki wynikający z mycia aut stanowi średnio połowę generowanych przychodów. Reszta to usługi specjalistyczne, które można wykonywać dzięki oferowanym przez SteamArt Mobile urządzeniom.

W jakiej lokalizacji warto otworzyć własny biznes w sieci SteamArt Mobile?
Nie ma znaczenia, czy miasto, w którym działa franczyzobiorca jest dużą aglomeracją czy małą miejscowością. Spotykając się z każdym potencjalnym partnerem prowadzimy dokładny wywiad: skąd jest, jaki ma pomysł na biznes, na jakich klientów się nastawia. Taka wiedza pozwala nam kierunkować jego działania tak, aby skutecznie pozyskiwał stałych klientów.

Jak oceniają Państwo rynek tego typu usług w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy?
W Polsce, w przeciwieństwie do niektórych krajów europejskich, myjnie parową można prowadzić bez pozwoleń środowiskowych. Jednak ze względu na standard życia, zamożność obywateli jak i większą świadomość konieczności stosowania rozwiązań ekologicznych rynek Europy zachodniej ogólnie ujmując jest łatwiejszy, szczególnie jeżeli chodzi o pozyskanie konsumenta. Dlatego uruchomiliśmy już jednostki w Danii, Anglii czy Irlandii. Rynek polski również się zmienia, toteż liczymy, że i nad Wisłą branża będzie się rozwijać.

Rozmawiał (gum)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0