MAKRO Punkt w Tarnobrzegu to jedna z trzech tego typu placówek otwartych w grudniu 2011 roku.
Środa
11.01.2012
Po fuzji głównych konkurentów zdetronizowany gigant rynku handlowego szuka asów w rękawie.
 

Makro Cash & Carry pozostaje liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego w Polsce, jednak niedawna fuzja Eurocashu i dystrybucyjnej części Grupy Handlowej Emperia zdetronizowała go z pozycji największego dystrybutora FMCG pod względem obrotu. Wzmocniony Tradisem Eurocash może liczyć na roczne przychody rzędu 14 mld zł, podczas gdy sprzedaż Makro w 2010 roku sięgnęła niecałych 8 mld zł.

Dotychczasowy lider nie zamierza jednak spoczywać na laurach. W grudniu otworzył trzy nowe punkty dla klientów z sektora handlu detalicznego. Makro Punkty powstały w Tarnobrzegu, Pile i w Gorzowie Wielkopolskim. Grupa ma w Polsce dziewięć takich placówek. Pierwszy rozpoczął działalność w październiku 2009 w Tarnowie. W 2010 roku otwarto trzy kolejne: w Lesznie, Słupsku, Radomiu. W 2011 roku dołączyło do nich pięć nowych placówek, w tym między innymi w Nowym Targu oraz Jeleniej Górze.

Nowe placówki to nie jedyny element kontrofensywy Makro. Grupa nawiązała też współpracę z PizzaPortal.pl, największą witryną zamawiania pizzy online.

Makro Cash & Carry stara się rozwijać swoją ofertę nie tylko poprzez zwiększanie artykułów na półce. W ramach współpracy z PizzaPortal.pl stworzony został specjalny program rabatowy dedykowany restauracjom włoskim. Restauratorzy biorący udział w programie za zakupy zrobione w Makro otrzymają bony towarowe do wykorzystania w sklepach grupy. PizzaPortal.pl z kolei zaoferuje uczestnikom programu bezpłatną instalację systemów zamówień online na stronie restauracji, a także duże obniżki na prowadzone przez siebie kampanie marketingowe.

- Widzimy, że Polacy coraz chętniej zamawiają online niż przez telefon. Restauracja, która na swojej stronie ma tylko numer telefonu jest mniej konkurencyjna - mówi Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022