Sklep, który przyłączy się do sieci może liczyć na nieograniczony dostęp do nowych produktów oraz atrakcyjne ceny.
Sobota
28.01.2012
Delikatesy Ekologiczne Free ruszają w lutym z akcją pozyskiwania niezrzeszonych sklepów z żywnością ekologiczną.
 

Dotychczas delikatesy ze zdrową żywnością były uruchamiane wyłącznie w nowych lokalizacjach. Teraz firma zdecydowała się przyspieszyć i pozyskać do współpracy przedsiębiorców, którzy już działają w ekobiznesie. Program zachęcający właścicieli sklepów ze zdrową żywnością do współpracy z Delikatesami Free rusza w lutym. Na początku firma chce zadebiutować w miastach mających co najmniej 150 tys. mieszkańców, dlatego poszukuje franczyzobiorców m.in. w: Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Szczecinie czy Łodzi.

- Właściciele niezależnych sklepów działających w branży ekologicznej borykają się z problemami logistycznymi i brakiem możliwości negocjacji warunków handlowych. Sklep, który przyłączy się do sieci uzyska dostęp do szerszej gamy produktów, w tym marek własnych, które w połowie roku pojawią wprowadzimy do naszych sklepów. Otrzyma od nas również wsparcie marketingowe oraz system informatyczny ułatwiający zarządzanie placówką - mówi Daniel Skibiński, prezes zarządu spółki Free.

Decyzja firmy Free jest odpowiedzią na sygnały płynące z rynku: coraz wyraźniejszy trend "eko" oraz fakt, że konsumenci doceniają wysoką jakość produktów posiadających certyfikat. Pomimo nieprzyjaznej sytuacji gospodarczej rynek zdrowej żywności wzrósł w 2011 o około 25 proc., a przychody spółki Free wzrosły o 52 proc.

Żeby otworzyć własne Delikatesy Ekologiczne Free potrzebne jest 120-160 tys. zł, kwota inwestycji zależy od metrażu sklepu. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł, zaś miesięcznie firma pobiera 3 proc. od naszego obrotu. Zwrot z inwestycji to ok. 3 lata, sklep osiąga rentowność średnio po 6 miesiącach. Free wspiera w poszukiwaniach lokalizacji oraz negocjuje dla franczyzobiorcy warunki najmu.

(lp)


PROFIT system

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.