08.03.2012

Salony meblowe lubią konkurencję

Czy franczyzowy salon meblowy sprawdzi się w 20-tysięcznym mieście? Przekona się o tym przedsiębiorca z Jędrzejowa.

W liczącym 20 tys. osób Jędrzejowie w województwie świętokrzyskim powstanie czwarty sklep franczyzowy. Do tej pory Abra sprzedała licencję przedsiębiorcom z Oświęcimia, Nysy i Łowicza, wiosną ruszą punkty w Olkuszu i Chrzanowie. Firma oferuje franczyzę wyłącznie w miastach nie przekraczających 50 tys. mieszkańców. W większych miastach istnieją już salony własne sieci. Wbrew wyobrażeniom niektórych dobrą lokalizacją sklepu meblowego jest otoczenie konkurencji. Punkt w Jędrzejowie znajduje się na ulicy dedykowanej artykułom remontowo-budowlanym oraz wyposażenia wnętrze. Podobnie jest w przypadku sklepu w Nysie - w jego okolicy działają: Jysk, Media Expert, PSB Mrówka, Ruck Zuck i Komfort.

- Abra, która dysponuje obecnie 74 sklepami własnymi, prowadzi zakrojone działania marketingowe, zarówno w telewizji, prasie kobiecej, jak i katalogach produktowych. Ponadto każdy franczyzobiorca dostaje szereg narzędzi promocyjnych takie jak przeceny, opieka gwarancyjna, program lojalnościowy czy sprzedaż ratalną - mówi Dorota Placzyńska, manager ds. rozwoju sieci Abra SA.- Biorąc pod uwagę fakt, że nie wszyscy dysponują odpowiednimi środkami finansowymi proponujemy wsparcie w postaci nieoprocentowanego kredytu kupieckiego i rozłożenia okresu płatności za towar. Sklep powinien znajdować się w atrakcyjnej części miasta i mieć dostęp do parkingu. Nie wszystkie obiekty spełniają te kryteria. Okazuje się, że mniejszych miastach brakuje odpowiednich lokali, a ceny najmu są często znacznie wyższe niż w dużych miastach.

Salon Abra

Otwierając nowy punkt musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 120 tys. zł. Najważniejszy jest odpowiedni dobór lokalizacji obiektu handlowego. Przedsiębiorcy, którzy chcą otworzyć salon Abry potrzebują ok. 600 m2 powierzchni.

Firma była w mijającym tygodniu jednym z wystawców na targach meblowych. Tego typu imprezy są szansą dla sieci handlowych, które w ten sposób mogą nawiązać nowe kontakty z producentami.

We wrześniu 2011, spółka stała się częścią grupy Steinhoff International, potentata na światowym rynku dystrybucji i sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz. Dzięki temu wzrosły perspektywy rozwoju sieci, która teraz ma znacznie większe możliwości finansowe. Przedsiębiorcy, którzy przystąpią do programu franczyzowego otrzymują pełne wsparcie w trakcie otwierania i prowadzenia salonu. Towar zamawiany jest bowiem dla całej sieci, a właściciel salonu nie musi posiadać nawet magazynu ponieważ może korzystać z systemu logistycznego Abry.

(dw), (lp)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0