30.01.2012

Kto zagrozi McDonald’s?

Restauracje serwujące polskie specjały rzucają rękawicę gastronomicznym gigantom.

Multifood STP szykuje się do wejścia na New Connect. Pozyskane w ten sposób pieniądze mają pomóc spółce w rozwoju sieci restauracji.
- Trwają prace mające na celu jak najlepsze przygotowanie nas do debiutu. Jako pomysłodawca oraz prekursor sprzedaży jedzenia na wagę, zapraszamy do współpracy inwestorów, inne restauracje oraz sieci – razem stworzymy liczącą się siłę na rynku gastronomii, która w ciągu pięciu lat zbliży się i zagrozi hegemonii McDonalda i KFC - zapowiada Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci Multifood STP.

Lada z pojemnikami z jedzeniem w restauracji Multifood STP.

Restauracje Multifood STP serwują specjały polskiej kuchni na wagę. Bez względu na to, czy klient wybierze sałatkę, czy kotleta mielonego, za kilogram jedzenia zapłaci tyle samo.

Pod logo Multifood STP działają dwie restauracje własne, obie we Wrocławiu, i dziewięć franczyzowych. W styczniu nowe lokale pojawiły się w Częstochowie i Mikołowie. Firma zapowiada, że do końca roku otwartych zostanie siedem kolejnych placówek.

- Cały czas staramy się pozyskać nowych partnerów biznesowych i poszukujemy odpowiednich lokalizacji. Dużą nadzieję pokładamy w mistrzostwach Euro 2012, które pozwolą naszej sieci rozwinąć skrzydła. Czas spowolnienia wykorzystujemy na szkolenie naszych pracowników i franczyzobiorców oraz poprawę jakości serwowanych w Multifood STP potraw - mówi Marzena Krupińska.

Na otwarcie restauracji Multifood STP trzeba przeznaczyć ok. 300 tys. zł. Remont pochłonie ok. 150 tys. zł, zaś licencja to wydatek 40 tys. zł. Opłaty bieżąca i marketingowa są indywidualnie negocjowane z każdym franczyzobiorcą i wynoszą 5-7 proc. obrotu, ale Spółka gwarantuje zwrot kapitału w ciągu dwóch lat. Restauracje Multifood mają 80-150 m2 powierzchni i najczęściej mieszczą się w galeriach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach umów, przygotowuje projekt i wizualizację lokalu oraz zapewnia szkolenie personelu. Wspiera również partnerów marketingowo.

(mak)