06.02.2012

Carrefour na jeden raz

McDonald’s jest zadowolony z otwarcia restauracji w Carrefourze, ale powtórki na razie nie planuje.

- Carrefour to solidny partner, jednak nasza umowa, którą zrealizowaliśmy dotyczyła wyłącznie placówki McDonald's w ich lokalizacji w Centrum Handlowym Arkadia, gdzie zresztą i tak planowaliśmy uruchomić drugą restaurację - w standardowym formacie. Na razie nie rozmawiamy o kolejnych otwarciach w ramach tej współpracy – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Pierwszy McDonald\'s w Polsce, zlokalizowany przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie.

W 2012 roku McDonald’s obchodzi 20-lecie obecności w Polsce. Z tej okazji wygospodarował rekordowe środki na marketing. Przed Euro 2012 wyda na reklamę kilkanaście milionów złotych.

Polski oddział sieci „złotych łuków” przygląda się wynikom działającej od grudnia placówki. Nieoficjalnie wiadomo, że notowane przez nią obroty satysfakcjonują operatora. W 2012 roku McDonald's zamierza w tym roku podtrzymać dynamikę wzrostu z poprzednich lat. Przybyć może więc o ok. 20 nowych restauracji.

- Oficjalnie nigdy nie podajemy informacji na temat liczby planowanych otwarć. Poza tym o wiele większe znaczenie z punktu widzenia oceny biznesu mają generowane przychody i zysk operacyjny firmy niż sama wielkość sieci - dodaje Kłapa.

Na ich przyrost McDonald's Polska narzekać nie może, bo jego przychody powiększają się co roku w tempie kilku procent. Rośnie też udział franczyzy w strukturze własnościowej sieci. Od grudnia 2011 roku restauracje prowadzone w Polsce przez niezależnych przedsiębiorców na podstawie umowy franczyzowej stanowią już ponad połowę wszystkich obiektów. Ich procent będzie sukcesywnie powiększany w kolejnych latach. Aktualnie 53 licencjobiorców prowadzi 143 restauracje McDonald’s. Rekordziści mają ich po sześć.

McDonald's obchodzi właśnie 20-lecie działalności na polskim rynku. Firma wygospodarował w swoim budżecie rekordowe środki na marketing. Na samą komunikację związaną z Euro 2012 przeznaczy kilkanaście milionów złotych. Twarzą kampanii sieci przed mistrzostwami ma być Jakub Błaszczykowski, kapitan reprezentacji Biało-Czerwonych.

(gum)