04.02.2012

Dużych miast nie oddamy

Oferta franczyzowa sklepów z kosmetykami L’Occitane skierowana jest do średniej wielkości miast. Duże aglomeracje firma zostawia dla siebie.

Francuski producent kosmetyków ma na świecie ponad 1,8 tys. sklepów. Nad Wisłą liczba jego sklepów nie jest aż tak imponująca, bo pod logo L'Occitane en Provence działa u nas dopiero 19 sklepów. Jednak niebawem ich liczba powinna znacznie wzrosnąć, bowiem firma zamierza uruchomić w Polsce pierwsze sklepy franczyzowe.

Sklep z kosmetykami L'Occitane z zewnątrz w Galerii Mokotów w Warszawie Fot. L’Occitane en Provence

w 2011 L’Occitane en Provence uruchomiło pięć sklepów własnych: w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Szczecinie.

- Zamierzamy otwierać placówki franczyzowe w miastach liczących 150-250 tys. mieszkańców oraz w miejscowościach turystycznych. Sklepy własne będą powstawać w prestiżowych galeriach handlowych największych polskich miast. Doceniamy też potencjał ulic handlowych, które na zachodzie Europy znów wracają do łask – mówi Mikołaj Pietrzak, dyrektor generalny L’Occitane Polska.

Kwota inwestycji w sklep z kosmetykami L'Occitane zależy w dużym stopniu od wielkości i stanu lokalu. Na dostosowanie placówki do wymagań firmy trzeba przeznaczyć ok 100 tys. zł. Dodatkowo za przystąpienie do sieci trzeba zapłacić 20 tys. zł. Optymalna powierzchnia sklepu to 35–45 m2. Punkt powinien znajdować się na parterze - zarówno w przypadku centrum handlowego, jak i głównej ulicy miasta.

(mak)