Nasz koncept skierowany jest głównie do osób, które pierwsze kroki własnego biznesu mają już za sobą, a jednocześnie posiadają pewną wiedzę związaną z branżą budowlaną.
Marcin Pieczonka, dyrektor zarządzający Stairs Center
Czwartek
16.02.2012
O profilu poszukiwanych kandydatów i perspektywach rozwoju za granicą opowiada Marcin Pieczonka, dyrektor zarządzający Stairs Center.
 

Czy zastój na rynku deweloperskim przekłada się na wyniki branży wykończenia wnętrz?
Sytuacja na rynku deweloperskim ma oczywiście pewien wpływ na sprzedaż wyrobów w naszej firmie, jednak kupujący mieszkania i domy z rynku deweloperskiego nie są jedynymi naszymi klientami. Dostarczany produkty dla klientów budujących swoje domy indywidualnie, obsługujemy także sektor publiczny i inne inwestycje niemieszkaniowe. Takie zróżnicowanie odbiorców powoduje, że obecny zastój na rynku deweloperskim nie powoduje spadków sprzedaży w naszej firmie. Zauważamy natomiast zniżkowy trend w segmencie produktów ekonomicznych oraz wzrastający w grupie artykułów ekskluzywnych.

Do końca 2011 Stairs Center planowało posiadać 10 sklepów. Udało się osiągnąć ten cel?
Tak. Obecnie prowadzimy kilkanaście placówek i ciągle napływają nowe propozycje współpracy. Coraz większe zainteresowanie inwestorów, powoduje jednocześnie konieczność dokładniejszej weryfikacji potencjalnych partnerów. W tym roku możemy liczyć na dalszy szybki rozwój sieci dystrybucji - sądzę, że powinniśmy przekroczyć liczbę 20 placówek firmy. Pojawiają się również pierwsze zapytania płynące z zagranicy. W najbliższych miesiącach prawdopodobnie otworzymy sklepy we Francji oraz Szwajcarii.

Kim są partnerzy sieci? Czy są to podmioty już działające w branży, czy raczej osoby, które dopiero wchodzą na rynek?
Mam określone założenia, które potencjalny dystrybutor powinien spełnić. Oczywiście najchętniej przyjęlibyśmy w nasze szeregi osoby lub firmy, które działają już w branży budowlanej, jednak nie jest to warunek konieczny. Dopuszczamy możliwość współpracy z partnerami rozpoczynającymi pracę we własnych firmach. Natomiast zdecydowana większość naszych dystrybutorów zajmuje się obecnie sprzedażą produktów w branży budowlano-wykończeniowej, projektowaniem wnętrz, wykonawstwem robót budowlanych itp. Nasz koncept skierowany jest głównie do osób, które pierwsze kroki własnego biznesu mają już za sobą, a jednocześnie posiadają pewną wiedzę związaną z branżą budowlaną. Koncept Stairs Center przewiduje uruchomienie kilkudziesięciu profesjonalnych placówek z wyspecjalizowaną kadrą pracowniczą. Osoby prowadzące biznes muszą posiadać zarówno umiejętności handlowe, jak również specjalistyczną wiedzę techniczną. To powoduje, że ponad połowa zainteresowanych osób po odbyciu pierwszej rozmowy rezygnuje z podjęcia współpracy.

Jakie zmiany pojawiły się w systemie franczyzowym Stairs Center?
Wprowadziliśmy opłatę licencyjną, a także system szkoleń terenowych dla nowych dystrybutorów. Określiliśmy również minimalne wartości sprzedaży, które powinny być generowane w sklepach. Myślę, że podobnie jak każda inna rozwijająca się firma, rozpoznajemy nowe problemy i zagrożenia. Staramy się na bieżącą reagować i wprowadzać odpowiednie regulacje, które usprawniają pracę partnerów Stairs Center.

Rozmawiał (gum)