15.02.2012

Z ziemi włoskiej do Polski

Kawiarnia Segafredo Zanetti Espresso w Gdańsku zdała test. Włoska marka poszukuje partnerów nad Wisłą.

Segafredo Zanetti powstał w 1988 roku. Firma produkuje kawę oraz urządzenia do jej parzenia, w tym młynki i ekspresy. Segafredo Zanetti sprzedaje rocznie 7 miliardów filiżanek kawy w 400 placówkach. Od 2008 roku w Gdańsku działa pierwsza otwarta w Polsce kawiarnia. Dobre wyniki finansowe punktu sprawiły, że włoska marka planuje dzięki franczyzie zaistnieć na dworcach, lotniskach i w galeriach handlowych dużych miastach.

Kawa Segafredo Zanetto Espresso.

Urządzenie metra kwadratowego kawiarni Segafredo Zanetti Espresso to wydatek rzędu 1-1,5 tys. euro. Sieć sprzedaje rocznie 7 miliardów filiżanek kawy.

- Gdańska kawiarnia prowadzona jest również przez franczyzobiorcę. Lokal znajduje się w sąsiedztwie hotelu Hilton, blisko Starówki. Dzięki temu punkt odwiedza wielu zagranicznych gości, którzy znają markę z innych państw. Klienci na całym świecie mogą wypić kawę o tym samym smaku. Jako właściciel licencji na Polskę odpowiadamy za rozwój sieci i jej wizerunek. Dlatego starannie dobieramy franczyzobiorców i przykładamy dużą wagę do lokalizacji kawiarni – mówi Mirosław Klinowski, dyrektor handlowy Segafredo Zanetti Poland.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 20 tys. euro. Partner otrzymuje prawo do używania logo, sprzęt do parzenia kawy, porcelanę do jej serwowania oraz materiały marketingowe. Pracownicy uczestniczą w regularnych szkoleniach. Urządzenie metra kwadratowego lokalu to wydatek rzędu 1-1,5 tys. euro. Optymalna powierzchnia kawiarni waha się między 80-120 m2.

- W naszym systemie franczyzowym partner może korzystać z oferty dostawców innych produktów: piwa, soków oraz przekąsek – dodaje Mirosław Klinowski.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0