19.02.2012

Pizza z Facebooka

Badania pokazują, że Polacy nie wyobrażają sobie weekendu bez pizzy. Coraz częściej zamówienia realizowane są przez internet.

PizzaPortal.pl przeprowadził badanie dotyczące zwyczajów Polaków związanych z zamawianiem pizzy. Serwis internetowy przepytał 950 restauracji ze 100 miast. Okazało się, że co trzecie zamówienie realizowane jest w weekend i składa się najczęściej z dwóch pizz. Ponad połowie klientów najbardziej smakuje sos czosnkowy (56 proc.), na drugim miejscu jest sos pomidorowy (17 proc.). Właściciele pizzerii zarabiają najwięcej między 15 a 20, kiedy spływa najwięcej zamówień – prawie 60 proc. PizzaPortal.pl umożliwia zamawianie jedzenia na Facebooku oraz przez aplikacje na iPhonie i iPadzie. Złożone przez portal zamówienie jest przesyłane bezpośrednio do restauracji. Pizzeria potwierdza je, podając klientowi czas oczekiwania na dostawę, który pokazuje się na stronie portalu w ciągu paru sekund.

Wykres - realizacja zamówień pizzy w tygodniu

Najbardziej lubianą przez Polaków pizzą jest capricciossa (8 proc. zamówień) i margherita (6 proc.). Najwięcej zamówień pojawia się w sobotę.

Od kilku lat rośnie liczba zamówień składanych przez internet. Na stronach www sieci pizzerii do niedawna można było znaleźć co najwyżej menu oraz numer telefonu najbliższej restauracji.
- Obecnie internet stanowi ok. 20 proc. realizowanych przez nas zamówień. Jestem pewna, że ten trend będzie rósł. Trwają prace nad uruchomieniem płatności on-line – mówi Iwona Olbryś, która od trzech miesięcy jest dyrektorem generalnym hiszpańskiej sieci w Polsce.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0