Sieć E. Leclerc zapoczątkował niewielki dyskont spożywczy założony we francuskiej Bretanii w 1949 roku. Kilka lat później pod szyldem firmy powstał pierwszy hipermarket. Dziś E. Leclerc to blisko 600 marketów na terenie całej Europy.
Piątek
17.02.2012
Francuska sieć supermarketów podsumowuje akcję rebrandingową przejętych sklepów Billa.
 

W grudniu 2009 roku UOKiK wydał zgodę na wykupienie przez E. Leclerc wszystkich 25 sklepów Billa w Polsce, należących do niemieckiej sieci REWE. Miesiąc później sieć hipermarketów z Francji stała się właścicielem spółki Billa Polska oraz nowych placówek o łącznej powierzchni ponad 37 tys. m2. Proces rebrandingu dobiega końca.

Model zarządzania siecią Leclerc jest hybrydowy. Każdy sklep jest niezależną spółką, zaś centrala stanowi centrum outsourcingowe, dające know-how, markę oraz rozwiązania technologiczne. Po raz pierwszy w Polsce francuska sieć przejęła sklepy innej marki i przekształciła je w niezależne przedsiębiorstwa, działające na zasadach partnerstwa.

Dzięki zastosowaniu standardów E. Leclerc w przejętych placówkach, ich obroty wzrosły o ponad 12 proc. Najlepsze wyniki odnotowano w markecie w Ostrołęce, gdzie liczba klientów wzrosła o 32 proc., a obrotów o ponad 37 proc.

- Nie było lekko, nastąpiło mnóstwo zmian, m.in. wdrożyliśmy strategię sklepów Leclerc, która w przeciwieństwie do strategii sieci Billa, polega na obniżaniu cen w czasach gorszej koniunktury - powiedział na konferencji Marek Grądalski, dyrektor sklepu E. Leclerc w Ostrołęce. - Na podstawie wyników finansowych możemy powiedzieć, że nasz market skutecznie przeprowadził reorganizację.

Sieć marketów uruchomiła ostatnio w województwie mazowieckim program „Producenci Lokalni”. Ma on na celu umożliwienie lokalnym producentom zaistnienie na rynku. Główne kryteria wyboru 23 regionalnych producentów do programu były następujące: miały to być małe bądź średnie firmy z województwa mazowieckiego, z polskim kapitałem, produkujące towary według tradycyjnych, autorskich receptur oraz dbające zarówno o jakość jak i środowisko.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022