21.02.2012

Odżywiony jak Pudzian

Sklepy z preparatami odżywczymi Prefect Body Center najwięcej zarabiają wiosną, ale moda na zdrowy tryb życia trwa okrągły rok.

Perfect Body Center to marka stworzona przez Olimp Laboratories, producenta specjalistycznych preparatów odżywczych. Sieć sprzedaży i poradnictwa żywieniowego, której twarzą jest Mariusz „Pudzian” Pudzianowski, działa na rynku od 2008 roku. Jak dotąd uruchomiła dwie jednostki własne oraz 98 sklepów franczyzowych. Dwa ostatnie otwarcia miały miejsce już w 2012 roku: w Bielsku-Białej oraz Lublinie.

Wnętrze sklepu Perfect Body Center

Od podpisania umowy franczyzowej do momentu, w którym pierwszy klient przekroczy próg sklepu Perfect Body Center mija zwykle około miesiąca.

Jarosław Urbanowicz, kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży Perfect Body Center jest przekonany, że proponowane przez jego firmę produkty będą zyskiwać na popularności. Liczy, że do końca roku sieć powiększy się o kolejnych 20 sklepów.

- W Polsce na dobre zagościła moda na zdrowy styl życia. Oferta Perfect Body Center nie ogranicza się tylko do osób, które uprawiają sport wyczynowo. Staramy się trafiać do wszystkich klientów pragnących dbać o swoje zdrowie i kondycję – mówi menedżer.

Podkreśla, że jego sieć nie chce być kojarzona wyłącznie z odżywkami dla kulturystów, bo asortyment sklepów jest znacznie szerszy. Według niego błędem jest również określanie sprzedaży suplementów odżywczych mianem biznesu sezonowego.

- Około 80-proc. naszych klientów korzysta z produktów Olimp Labs oraz Olimp Sport Nutrition przez cały rok. Naturalnie wiosną do naszych sklepów przychodzi nieco więcej klientów, bo właśnie wtedy wiele osób decyduje się na odchudzanie i postanawia zrzucić zbędne kilogramy na lato – mówi Urbanowicz.

Własny sklep Perfect Body Center w formie wyspy w centrum handlowym można otworzyć już inwestując od kilkunastu tysięcy złotych. Jeśli zaś decydujemy się na lokal o większej powierzchni, koszty sięgną od 30 do 90 tys. zł. Od podpisania umowy franczyzowej do momentu, w którym pierwszy klient przekroczy próg sklepu mija zwykle około miesiąca.

- Preferujemy kandydatów, którzy już posiadają doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. Osoby bez takiego doświadczenia mogą jednak liczyć na naszą pomoc, bo każdego partnera szkolimy i przekazujemy mu niezbędny w tej branży know–how – zaznacza Jarosław Urbanowicz.

(gum)