17.02.2012

Premie dla spożywczaków

Eurocash twierdzi, że tradycyjny handel w małych sklepach może być bardzo rentowny. Dlatego firma inwestuje w szkolenia dla ich właścicieli i pracowników.

Żeby skutecznie prowadzić konkurencyjny sklep nie wystarczy know-how zagwarantowany w umowie franczyzowej. Z tego założenia wyszedł Eurocash i postanowił zainwestować w wiedzę właścicieli i pracowników spożywczaków na licencji. Program oraz tematyka kursów realizowanych w Akademii Eurocash zostały dopasowane do czterech głównych grup: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działu mięsa-wędliny i pozostałego personelu.

Ekspedientka ze sklepu Milea z melonem w dłoni.

Ze szkoleń w ramach Akademii Umiejętności Eurocash skorzystało już niemal 12 tys. osób. Pracownicy 200 najlepszych sklepów co kwartał otrzymują do 5 tys. zł do podziału na sklep. W sumie w całym 2011 roku niemal 14 tys. osób otrzymało łącznie premie i nagrody w wysokości 3,2 mln zł.

Podczas kursów można się na przykład dowiedzieć, po co produkuje się tyle różnych objętości butelek Coca-Coli oraz jak je ustawić w sklepie, żeby więcej sprzedać. Okazuje się, że butelki 2 litrowe kupowane są w większych opakowaniach i mogą stać w pryzmach. Natomiast małe butelki półlitrowe i puszki powinny zostać ustawione w strefie kas, gdzie decyzje o zakupie klient podejmuje impulsowo. Swoją wiedzą z detalistami dzielą się specjaliści z Carlsberg’a, Coca-Coli, Nestle i Unilevera. W tym roku do tego grona dołączył Animex i Indykpol.

– Chcemy dalej rozwijać Akademię, w tym roku obejmiemy jej programem kolejne sieci franczyzowe prowadzone przez naszą Grupę – mówi Ireneusz Ozga, Prezes Zarządu Eurocash Franczyza.
Do tej pory ze szkoleń mogli skorzystać franczyzobiorcy oraz pracownicy Delikatesów Centrum, IGA, sieci ABC i Zielony Kłos. W 2012 roku po przejęciu przez Eurocash Tradisu możliwe jest rozszerzenie programu o szkolenia dla biorców licencji Milei i Groszka.

- Inwestycja w edukację jest jak inwestycja w autostrady, zwraca się długo, ale też długo odczuwa się jej efekty. Właściciele sklepów „na rogu” i ich pracownicy otrzymali od nas dostęp do narzędzi i wiedzy zarezerwowanych do tej pory jedynie dla dużych sieci hipermarketów i dyskontów – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Eurocash.

W 2011 roku w ramach Akademii przeprowadzono 224 warsztatów, w których wzięło udział prawie 2,5 tys. uczestników. W niemal 110 kursach e-learningowych uczestniczyło ponad 8,6 tys. osób. Przeprowadzone badania pokazują, że szkolenia przynoszą pozytywne efekty. Średnia sprzedaż brutto na pracownika wzrosła o 2,1 punktu procentowego w sklepach, które wzięły udział w szkoleniach, porównując ze sklepami, które nie uczestniczyły w szkoleniach. Jako partner niezależnych sklepów detalicznych Grupa Eurocash prowadzi sieci franczyzowe liczące ok. 9 tys. placówek.

Portal Franchising.pl objął patronatem medialnym projekt Akademii Eurocash.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0