24.02.2012

LPP przypuściło atak na Gdynię

Wszystkie marki odzieżowej spółki pojawiły się w gdyńskim centrum handlowym Wzgórze.

LPP powstało w 1995 roku, sześć lat później zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Najbardziej znaną marką spółki jest Reserved, którego ok. 300 sklepów działa w 10 państwach Europy. Pozostałe to Cropp Town, Mohito, House i Home&You. Wymienione marki podpisały umowę z właścicielem centrum handlowego Wzgórze w Gdyni. Oznacza to, że od 2013 roku, tj. po uruchomieniu galerii klienci będą mogli robić zakupy we wszystkich sklepach, których właścicielem jest LPP.

Projekt ustalany pod najemców

Grzegorz Latała, dyrektor ds. zarządzania majątkiem Mayland Real Estate, dewelopera powierzchni handlowych w Polsce, wyjaśnia w jaki sposób nawiązywana jest współpraca z najemcami i z jakim wyprzedzeniem zawierane są umowy. Okazuje się, że pierwsze rozmowy odbywają się na długo przed otwarciem galerii handlowej.

- Już na etapie koncepcji ustala się i konsultuje projekt rozmieszczenia najemców w centrum handlowym. W oparciu o przeprowadzone wcześniej badania, które definiują produkt jakim jest centrum handlowe, ustala się tenant-mix najemców, czyli ich listę. To zapotrzebowanie rynku decyduje o tym jaki procent powierzchni w centrum zajmie strefa odzieżowa, rozrywki, foodcourt, czy supermarket. Na tym etapie ustala się również przewidywaną liczbę sklepów z danej branży. Trzeba wziąć pod uwagę, że koncepty niektórych sklepów mogą się zmieniać w czasie komercjalizacji. W ciągu roku, dwóch koncept sklepu może ewaluować z powierzchni 200 m2 do 400 m2. Taką sytuacje mamy przy okazji komercjalizacji CH Wzgórze w Gdyni z brandami z grupy LPP czy Inditexu (właściciel marki Zara – przyp red.) – opowiada Grzegorz Latała.

Zdjęcie punktu systemu Reserved

Inwestycja w sklep odzieżowy Reserved wynosi co najmniej 630 tys. zł.

Sieci rządzą w galeriach handlowych

Kiedy jest ustalony koncept podpisywane są umowy – najpierw z dużymi, sieciowymi najemcami tzw. anchorami, którzy są wybierani w zależności od potrzeb lokalnego rynku. Do rozpoczęcia budowy powierzchnia centrum musi zostać wynajęte w ponad 60 proc. Zmiany w aranżacji poszczególnych sklepów są możliwe w trakcie trwania budowy ale tylko do pewnego momentu.

- Rozporządzenie ministra infrastruktury nakłada obecnie obowiązek starania się o pozwolenie zamienne w przypadku zmian przeprowadzonych wewnątrz budynku w stosunku do pierwotnej wersji. Tak więc, w zależności od przewidywanego postępowania administracyjnego, możliwość zmian została znacząco ograniczona w czasie. Np. w przypadku CH Wzgórze, którego otwarcie planujemy w trzecim kwartale 2013, możliwość dokonywania zmian w aranżacji lokali najemcy będą mieli do końca bieżącego roku – dodaje dyrektor z Mayland Real Estate.

CH Wzgórze będzie miało powierzchnię 70 000 m2 GLA. Znajdzie się tu 270 sklepów. Grupę głównych najemców będą reprezentować m.in.: Real, Grupa Inditex i Alshaya, C&A, NewYorker, Kino Helios, Superpharm, Smyk, Empik, Sephora, Douglas, Drogeria Natura, Rossman, Tally Weijl, Duka, Kruk, Yes, Apart. Rozbudowywany obiekt jest obecnie wynajęty już w 70 proc., a większość pozostałej powierzchni jest już zarezerwowana.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0