LPP przypuściło atak na Gdynię
LPP powstało w 1995 roku, sześć lat później zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Najbardziej znaną marką spółki jest Reserved, którego ok. 300 sklepów działa w 10 państwach Europy. Pozostałe to Cropp Town, Mohito, House i Home&You. Wymienione marki podpisały umowę z właścicielem centrum handlowego Wzgórze w Gdyni. Oznacza to, że od 2013 roku, tj. po uruchomieniu galerii klienci będą mogli robić zakupy we wszystkich sklepach, których właścicielem jest LPP.
Projekt ustalany pod najemców
Grzegorz Latała, dyrektor ds. zarządzania majątkiem Mayland Real Estate, dewelopera powierzchni handlowych w Polsce, wyjaśnia w jaki sposób nawiązywana jest współpraca z najemcami i z jakim wyprzedzeniem zawierane są umowy. Okazuje się, że pierwsze rozmowy odbywają się na długo przed otwarciem galerii handlowej.
- Już na etapie koncepcji ustala się i konsultuje projekt rozmieszczenia najemców w centrum handlowym. W oparciu o przeprowadzone wcześniej badania, które definiują produkt jakim jest centrum handlowe, ustala się tenant-mix najemców, czyli ich listę. To zapotrzebowanie rynku decyduje o tym jaki procent powierzchni w centrum zajmie strefa odzieżowa, rozrywki, foodcourt, czy supermarket. Na tym etapie ustala się również przewidywaną liczbę sklepów z danej branży. Trzeba wziąć pod uwagę, że koncepty niektórych sklepów mogą się zmieniać w czasie komercjalizacji. W ciągu roku, dwóch koncept sklepu może ewaluować z powierzchni 200 m2 do 400 m2. Taką sytuacje mamy przy okazji komercjalizacji CH Wzgórze w Gdyni z brandami z grupy LPP czy Inditexu (właściciel marki Zara – przyp red.) – opowiada Grzegorz Latała.
Inwestycja w sklep odzieżowy Reserved wynosi co najmniej 630 tys. zł. |
Sieci rządzą w galeriach handlowych
Kiedy jest ustalony koncept podpisywane są umowy – najpierw z dużymi, sieciowymi najemcami tzw. anchorami, którzy są wybierani w zależności od potrzeb lokalnego rynku. Do rozpoczęcia budowy powierzchnia centrum musi zostać wynajęte w ponad 60 proc. Zmiany w aranżacji poszczególnych sklepów są możliwe w trakcie trwania budowy ale tylko do pewnego momentu.
- Rozporządzenie ministra infrastruktury nakłada obecnie obowiązek starania się o pozwolenie zamienne w przypadku zmian przeprowadzonych wewnątrz budynku w stosunku do pierwotnej wersji. Tak więc, w zależności od przewidywanego postępowania administracyjnego, możliwość zmian została znacząco ograniczona w czasie. Np. w przypadku CH Wzgórze, którego otwarcie planujemy w trzecim kwartale 2013, możliwość dokonywania zmian w aranżacji lokali najemcy będą mieli do końca bieżącego roku – dodaje dyrektor z Mayland Real Estate.
CH Wzgórze będzie miało powierzchnię 70 000 m2 GLA. Znajdzie się tu 270 sklepów. Grupę głównych najemców będą reprezentować m.in.: Real, Grupa Inditex i Alshaya, C&A, NewYorker, Kino Helios, Superpharm, Smyk, Empik, Sephora, Douglas, Drogeria Natura, Rossman, Tally Weijl, Duka, Kruk, Yes, Apart. Rozbudowywany obiekt jest obecnie wynajęty już w 70 proc., a większość pozostałej powierzchni jest już zarezerwowana.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.