01.03.2012

Szkoła zarabiania

Polacy nie oszczędzają na nauce dzieci. Zainwestuj w szkołę językową lub przedszkole. Sprawdź, jak zwiększyć zdolność kredytową firmy. Kto zyska, a kto straci na współpracy z serwisami zakupów grupowych? Otwórz salon jubilerski lub e-firmę sprzedającą oprogramowanie. Krzysztof Materna opowiada o spółce z Wojciechem Mannem.

W marcowym numerze 3/2012 (85)

Biznes na czasie

Kręte ścieżki franczyzy z zagranicy
Znalazłeś markę, która świetnie radzi sobie na świecie, a nikt jeszcze nie sprowadził jej do Polski? Zanim w euforii wykręcisz numer do centrali sieci, dwa razy się zastanów. Nasz rynek odprawił z kwitkiem niejednego globalnego giganta.

Moim zdaniem

Nie daj się
Kryzys, kryzysowi, z kryzysem, o kryzysie. Codziennie o nim w wiadomościach, codziennie w publicystyce, a czasem nawet w prognozie pogody. To musi działać na wyobraźnię. No i popyt w wielu biznesach się cofnął, a przedsiębiorcy muszą teraz kombinować.

Ja kontra ja
Podejmując ważne decyzje, często zamiast wybrać najlepiej, wybieramy tak, by ochronić naszą opinię o sobie samych.

Stało się

Pożegnanie z Arktyką
Ofert franczyzowych przybywa szybciej niż biorców licencji.

Fakty Trendy

Raport: franczyzobiorcy coraz bardziej wybredni
W 2011 roku rynek franczyzy odnotował po raz kolejny duży wzrost – przybyło 5,3 tys. placówek handlowych i usługowych. Trochę wolniej rozwijały się systemy agencyjne – przybyło 704 placówki. Nie każdy koncept sprzedaje się łatwo – wprawdzie pojawiło się 115 nowych franczyz, ale aż 67 z poprzednich lat zostało negatywnie zweryfikowanych. W 2011 na franczyzę postawiło 115 firm, podczas gdy z rynku zniknęło 78 konceptów. Nigdy wcześniej na rynku franczyzy nie było tak dużej rotacji.

Złote czasy dla franczyzy
European Capital Group, spółka zajmująca się pośrednictwem w handlu złotem i srebrem, pozyskuje doradców finansowych.

Partner z małego miasteczka
5.10.15 zmienia strategię otwierania sklepów franczyzowych. Poszukuje partnerów w małych miastach i wprowadza nowy projekt wyposażenia wnętrz salonów.

Kto zagrozi McDonald’s?
Restauracje serwujące polskie specjały rzucają rękawicę gastronomicznym gigantom.

Czysty biznes bez dotykania
Auto-Spa uruchomiło 30. myjnię i szykuje się do kolejnych otwarć.

Franczyzobiorca i partner poszukiwany
W tym roku DDD Dobre Dla Domu chce pozyskać franczyzobiorców i partnerów z południowo-zachodniej Polski, Śląska i Mazowsza.

Zarabiaj na uśmiechu
Park handlowy, muzeum, zoo czy kino to miejsca, w których sprawdzi się automat do robienia zdjęć. FotoLook chce w Polsce umieścić co najmniej 100 takich maszyn.

Z wyspy do sklepu
Po prawie trzech latach działalności „Pachnące Wyspy” okazały się dla Aromanti za małe.

Drugie życie A'propos
Interchem oddaje w ręce franczyzobiorców drogerie A'propos i zapowiada franczyzowy debiut kolejnej marki.

Otwórz supermarket na Warmii i Mazurach
Grupa Muszkieterów poszukuje osób przedsiębiorczych, które poprowadzą franczyzowe supermarkety Intermarché i Bricomarché.

KNC liczy otwarcia
W 2011 roku pod logo KNC Nieruchomości rozpoczęło działalność 25 placówek. W tym roku sieć powiększy się o kolejne 40. Połowa z nich ma powstać w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 r.

Dr Irena Eris przypomniała sobie o franczyzie
Po kilkuletniej przerwie spółka Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris powróciła do rozwoju sieci franczyzowej. Jeszcze w tym roku powstaną nowe placówki partnerów.

Optymiści z MSP
Widmo kryzysu nie wystraszyło małych przedsiębiorców. Z optymizmem patrzą na swój biznes i planują inwestycje.

Wzrośnie spadnie

Co czeka przedsiębiorców?
Jeszcze w tej dekadzie Chiny zbankrutują i powstanie nowa światowa waluta. Nadejdzie wojna, która wyniesie Polskę do grona najbogatszych, a Niemcy na lata pogrążą się w recesji. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej nie będzie końca świata.

Własny Biznes

Wspólnik na dobre i na złe
– Biznesmenom uświadamiam, że kultura jest potrzebna, a ludziom kultury tłumaczę, że nie powinno się lekceważyć tego, który chce ją sponsorować – mówi Krzysztof Materna, reżyser, producent, satyryk.

Supertemat

Firma na szóstkę
Przedsiębiorcy wciąż chętnie inwestują w edukacyjne biznesy. Wykształcenie jest jednym z podstawowych kryteriów gwarantujących dobry start w przyszłość. Polacy o tym pamiętają i nie oszczędzają na nauce dzieci.

Przedszkolak w portfelu
Na nauce najmłodszych można zarobić, zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z doświadczenia marki franczyzowej.

Firma na językach
Na rynku szkół językowych panuje duża konkurencja. Największe szanse na zarobek mają szkoły z autorskim programem nauczania.

Korepetycje z biznesu
Rodzice zainwestują każde pieniądze w kształcenie własnych dzieci. Jednak zakres usług edukacyjnych, w stosunku do rosnącego popytu, jest wciąż skromny.

Przegląd marek franczyzowych z branży edukacyjnej: Kidzcorner, Koliberek, Kraina Baśni, Leonardo School, British School, Early Stage, FunEnglish.pl, Moose Centrum Języków Obcych, Edun Korepetycje, Little Chef, Kreatywka, MathRiders, Przedszkoliada i Socatots.

Interes dziecinnie prosty
W Polsce, co roku powstaje coraz więcej prywatnych przedszkoli – obecnie jest ich blisko 2 tys. Ponieważ wolnych miejsc w przedszkolach publicznych ciągle brakuje, może warto zastanowić się nad otwarciem własnej działalności?

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

436 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja Firma

Klejnoty na salonach
Diamenty są najlepszym przyjacielem kobiety” śpiewała Marilyn Monroe, ale po drogocenne ozdoby sięgają dziś nie tylko panie.

I tylko zyski grube
Poradnie dietetyczne zarabiają na cudzych marzeniach o zgrabnej sylwetce. A marzycieli nie brakuje.

Moja e-firma

Zaprogramuj i sprzedaj
Do napisania dobrego oprogramowania wystarczy średniej klasy komputer, pomysł i umiejętności.

Biznes Regionalny

Koronkowa robota
Nawet w XXI wieku można zarobić na tradycji. Koronczarskie wzornictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie może okazać się cenniejsze niż niejeden patent najlepszych technologów.

Jest Sprawa

Grupowy niewypał
Dla klientów zakupy grupowe to gratka, dla części przedsiębiorców – utrapienie. Wielu z nich nowy kanał sprzedaży przyniósł więcej kosztów, niż zysków.

Znana Marka

Orlę naleje do pełna
Zmiana marki stacji paliw CPN na Orlen, to przykład jednego z największych i najlepiej przygotowanych polskich rebrandingów.

Mój Franchising

Napastnik Telepizzy
Rafał Archacki marzył o karierze piłkarza, ale postawił na własny biznes. Zainwestował w pizzerię, a nawet w dwie.

W pogoni za technologią
Piotr Kuglin wspólnie z innymi pracownikami sklepu Mix Electronics powołali spółkę cywilną, która przejęła placówkę. Kolejne miesiące pokazały, że było to dobre posunięcie.

Firma za firanką
Anna Pałka prowadziła niezależny i dobrze prosperujący sklep z firanami, ale skusiła się na franczyzę. I nie żałuje.

Steki menedżera

Najpierw Wietnam, potem Cash & Carry
Przez ostatnie trzy lata Sylweriusz Faruga kierował azjatycką częścią Grupy Metro z Singapuru. Teraz powraca do Polski, by na czele Makro Cash&Carry podjąć rękawicę rzuconą przez głównego konkurenta – Eurocash. Jego bronią jest sieć Odido.

Na Prawo Patrz

Kłopotliwe procedury
Spisanie procedur obowiązujących w firmie to podstawa działania profesjonalnie stworzonej sieci franczyzowej. Podpowiadamy jak skonstruować podręcznik operacyjny i jednocześnie zabezpieczyć know-how.

ABC Firmy

Firma na kredyt
Wszystkie instytucje finansowe ustalają zdolność kredytową głównie na podstawie stanu finansów firmy. Im więcej jest wpływów do kasy a mniej wypłat, tym lepiej dla przedsiębiorcy.

Biuro wizytówką firmy
Siedziba firmy jest dla jej właściciela tym, czym samochód dla kierowcy. Liczy się komfort, funkcjonalność i... cena. Na podstawowe wyposażenie biura wydamy tyle samo, co na używane auto.

Klient na haczyku
Dobrze zaprezentowany towar sprzeda się sam. O to, żeby go dobrze pokazać zadba ekspert od ekspozycji produktów.

Pięta Biznesmęta

Adam opłaca się Ewie
Jeśli myślicie, że szukając partnera lub partnerki człowiek kieruje się czymś więcej, niż rachunkiem ekonomicznym, to czeka was kosztowna lekcja.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.

Udostępnij artykuł