28.02.2012

Strategia ochroni przed kryzysem

O planach rozwoju sieci salonów kosmetycznych i ofercie franczyzowej opowiada Artur Mazurek, general manager Centrum Dystrybucji Image.

Czy franczyza jest obecnie dobrym rozwiązaniem dla firm kosmetycznych?
Branża kosmetyczna cały czas odczuwa skutki kryzysu. Uważam, że rozwój firmy poprzez franczyzę to najlepsze rozwiązanie na tę chwilę. Otwieranie własnych gabinetów wymaga od właściciela licencji sporych nakładów finansowych, które można przeznaczyć na przykład na marketing. Duża konkurencja na rynku przyspiesza jego konsolidację, a to od tego jaką strategię rozwoju obierze sieć będzie zależało jej być albo nie być. Przez ostatni rok powstało w Polsce kilka kosmetycznych sieci franczyzowych, w tym te pochodzące z zagranicy.

Artur Mazurek, general manager Centrum Dystrybucji Image.

Artur Mazurek, general manager Centrum Dystrybucji Image, które jest właścicielem Instytutu Kosmetycznego Image oraz salonów fotoepilacji BeautifulSkin.

Jakie plany rozwoju ma BeautifulSkin?
Chcemy otwierać nowe gabinety oraz poszerzać ich ofertę. Zamierzamy do końca roku powiększyć naszą sieć w Polsce o 10 nowych placówek. Franczyzobiorców poszukujemy w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Szykujemy się także do ekspansji międzynarodowej, którą chcemy prowadzić poprzez pozyskiwanie masterfranczyzobiorców na dany kraj.

Czy oprócz wymogów kapitałowych i lokalowych mają państwo inne wymagania wobec franczyzobiorców?
Wymogi kapitałowe i lokalowe to główny warunek. Mile widziane są osoby z wykształceniem kosmetycznym, ale nie jest to konieczne. Właścicielem musi być osoba komunikatywna, nastawiona na sukces i zmotywowana do ciężkiej pracy w branży usług kosmetycznych.

rozmawiał (boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0