04.02.2002

Dobry towar zawsze znajdzie nabywcę

Władysław Nazarczuk założył firmę Art Glas Plus, mając pięć tysięcy marek kapitału

Jak podaje „Rzeczpospolita”, jadąc z centrum Opola w kierunku Częstochowy trudno nie zauważyć olbrzymich magazynów należącej do Władysława Leszka Nazarczuka firmy Art Glas Plus. Właściciel tej najważniejszej dziś na polskim rynku firmy zajmującej się obrotem ceramiką z „wyższej półki” otworzył swoją firmę w garażu mając pięć tysięcy marek kapitału.

- Byłem przekonany, że Polacy po latach siermiężności i szarości potrzebują odrobiny luksusu, jaką zapewniają ładne przedmioty z tzw. wyższej półki. Skąd się dało ściągałem porcelanę użytkową i artystyczną, piękne szkoło i ceramikę. Najważniejszym kryterium była jakość i uroda sprowadzanych przedmiotów. Szybko okazało się, że miałem rację – mówi Nazarczuk.

Partnerami AGP stali się znani w świecie producenci zastaw stołowych, szkła i ceramiki zarówno użytkowej jaki i dekoracyjnej. Z usług AGP zaczęły korzystać nie tylko wyspecjalizowane sklepy branżowe i sieci handlowe. Prawie 60 proc. obrotów stanowi rynek krajowy. Pozostała część to eksport polskich wyrobów i reeksport oferty producentów zagranicznych. Piękne drobiazgi wyszukane przez fachowców Nazarczuka można znaleźć nawet w sklepach jubilerskich.

Obecnie firma jest w trakcie tworzenia ogólnopolskiej sieci wyspecjalizowanych sklepów. W punktach działających pod wspólną nazwą „magiczny dom” będą oferowane towary wyselekcjonowane pod względem jakości i urody. Docelowo sieć ma liczyć od 40 do 50 sklepów. Prezesa firmy nie zraża nawet obecny regres na rynku.

- Widzimy po obrotach, że ludzie mniej kupują. Ale tak jest już na świecie, że dobry towar zawsze znajdzie nabywcę. Nie zawsze muszą to być bogacze. Wiele osób z domu wyniosło bardzo mądre przekonanie, że biednych nie stać na tandetę – uważa Nazarczuk.

Więcej: Marek Szczepanik, Rzeczpospolita, 4 lutego 2002, „Ekonomia i Rynek”

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0