01.03.2012

Ubezpieczyciel za szybą

O sprzedaży szyb samochodowych i rentowności biznesu opowiada Andrzej Parzoch, dyrektor krajowej sieci sprzedaży NordGlass.

Jak kształtuje się w Polsce sprzedaż szyb samochodowych?
Na polskim rynku widać wyraźne tendencje konsolidacyjne. Jest to efekt rozdrobnienia branży, jak i zmian w samej strukturze obsługiwanych klientów. Widać wzrost znaczenia klientów dokonujących napraw z ubezpieczenia. Na dojrzałych rynkach europejskich stanowią oni nawet do 80 proc. wszystkich obsługiwanych osób. Dlatego współpracujemy z większością firm ubezpieczeniowych w Polsce. To wszystko w połączeniu z trwającym z kryzysem ma bezpośredni wpływ na rentowność prowadzonego biznesu. W efekcie pojedyncze zakłady, często rodzinne, są zamykane lub funkcjonują na granicy rentowności, a jedyną alternatywą w wielu przypadkach jest współpraca z silną marką. Nasza oferta franczyzowa jest właśnie odpowiedzią na obserwowane trendy i zapotrzebowanie rynku.

Andrzej Parzoch, Dyrektor Krajowej Sieci Sprzedaży NordGlass.

W sprzedaży szyb, podobnie jak na całym rynku motoryzacyjnym, istnieje pewna sezonowość. Wynika ona przede wszystkim z pory roku, a co za tym idzie nasilenia ruchu - mówi Andrzej Parzoch, Dyrektor Krajowej Sieci Sprzedaży NordGlass.

Ilu partnerów udało się pozyskać do tej pory?
W chwili obecnej prowadzimy 35 punktów własnych oraz 83 partnerskie. Do końca 2012 mamy zamiar otworzyć kilkanaście nowych placówek - zarówno punkty własne jak i franczyzowe. Prowadząc rozwój na polskim rynku kontynuujemy ekspansję na rynki zagraniczne. Właśnie rozpoczynamy budowę sieci sprzedaży i dystrybucji w Ameryce Północnej. Jest to już piąty kontynent, na którym dostępne są produkowane przez nas szyby.

Czy w sprzedaży szyb samochodowych występuje sezonowość?
Podobnie jak na całym rynku motoryzacyjnym również u nas ma miejsce pewna sezonowość. Wynika ona przede wszystkim z pory roku, a co za tym idzie nasilenia ruchu. W sezonie wakacyjnym odnotowuje się więcej wypadków niż na samym początku roku. Nie bez znaczenia pozostaje również poziom rozwoju infrastruktury drogowej oraz sytuacja na rynku paliw, które wpływają na to, jak często korzystamy z samochodów.

rozmawiał (boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0