03.03.2012

Empik pozbywa się Hugo Bossa

Grupa Empik Media & Fashion zamyka nierentowne sklepy i planuje inwestycje w wysokości 130 mln zł.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, odzież, obuwie, zabawki akcesoria dla dzieci i kosmetyki. Firma organizuje również kursy językowe. Grupa ma w swoim portfelu takie marki jak Empik, Smyk, Zara, Sephora, Speak Up. Priorytetem na najbliższe miesiące będzie poprawa wyników finansowych sklepów odzieżowych. Największe zmiany nastąpiły w sieciach franczyzowych z modą - zamknięto 22 sklepy, w mało perspektywicznych lokalizacjach, kolejnych 18 sprzedano.

- Zamykamy nierentowne sklepy i pozbywamy się marek, które nie gwarantują nam odpowiedniej skali, na przykład Hugo Bossa i Mango. Wśród naszych celów jest również renegocjacja umów franczyzowych na rzecz modelu joint venture. W I kwartale liczymy na zamknięcie negocjacji z Espritem, w którym planujemy mieć 100 proc. udziałów. To powinno się przełożyć na lepsze marże. Negocjujemy również model joint venture z River Island – powiedział mówi Maciej Szymański, prezes NFI Empik M&F.

Dzieci w ubraniach GAP.

GAP to kolejna światowa marka odzieżowa po TK Maxx, która w ostatnim czasie weszła do naszego kraju. Polscy klienci spragnieni są międzynarodowych metek.

Na koniec ubiegłego roku Grupa EMF miała 751 punktów sprzedaży, czyli o 80 lokalizacji więcej niż rok wcześniej. Największy rozwój sieci nastąpił w Empiku oraz Smyku, które zwiększyły się kolejno o 17 i 19 placówek. Jeszcze w tym kwartale grupa chce otworzyć cztery nowe salony Empik.

Współpraca z Grupą Empik nie wymaga dużych nakładów finansowych, gdyż to sieć inwestuje w punkt sprzedaży. Lokalny partner jest zaś agentem, który, prowadząc własną działalność gospodarczą, kieruje pracą salonu, a jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży. Wymagania stawiane licencjobiorcom to przede wszystkim znajomość rynku kultury oraz doświadczenie w handlu. Taka formuła współpracy jest rozwijana w Grupie Empik od pięciu lat.

- Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój. Planujemy inwestycje, ale chcemy je wykonać w bezpieczny sposób – dodał Maciej Szymański - Wydamy na nie 130 mln zł i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA (red. zysk przed odsetkami i opodatkowaniem) w 2012 roku.

W tym kwartale rozstrzygną się również dalsze losy odzieżowej sieci Peacokcs, która generuje znaczne straty. Pod logo marki funkcjonuje obecnie 59 sklepów w całej Europie. Możliwe, że sklepy zmienią szyld na niedawno debiutującą w Polsce markę odzieżową GAP. Pierwsza placówka w CH Arkadia już notuje zyski powyżej zakładanych. Do końca roku mają powstać co najmniej trzy sklepy GAP.

- W 2012 roku nie planujemy wprowadzać nowych marek. Naszym problemem w sektorze modowym do tej pory było to, że mieliśmy właśnie zbyt dużo różnych marek - dodaje Szymański.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora