08.03.2012

Jak zarobić na obcokrajowcach

Klub Dialogu pomaga biznesmenom zaaklimatyzować się w naszym kraju. Nie za darmo.

Klub Dialogu istnieje od 2004 roku i zajmuje się nauczaniem cudzoziemców języka polskiego. Poza swoją główną działalnością, firma oferuje także warsztaty i zajęcia mające na celu promowanie różnych aspektów polskiej kultury. Wspólne wyjścia do kina, konwersacje czy warsztaty gotowania mają przybliżyć kursantom Polskę – zwyczaje i język.

- Liczba cudzoziemców przyjeżdżających do Polski stale rośnie – mówi Edyta Rozborska, marketing manager z firmy Klub Dialogu. – Nasz kraj przyciąga coraz więcej zagranicznych inwestorów i zachęca do rozwijania własnego biznesu. Ten trend umacnia się, co gwarantuje stały napływ potencjalnych klientów, szczególnie tych zainteresowanych nauką języka polskiego.

Zajęcia Klub Dialogu.

W krajach, gdzie mieszka i pracuje wielu Polaków, rośnie zapotrzebowanie na kursy języka polskiego. Poszukują ich nie tylko zagraniczni partnerzy Polaków, ale także ich przełożeni i osoby z otoczenia zawodowego, dlatego Klub Dialogu planuje rozwój działalności także w Anglii, Irlandii, Niemczech, Francji i Belgii.

Z usług firmy korzystają głównie osoby, które planują zostać w Polsce przez kilka lat lub na stałe. Najczęściej przyjeżdżają tu do pracy. Zdają sobie oni sprawę, jak ważna jest podstawowa znajomość języka w obcym kraju, która naturalnie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i zaradności. Klienci pozyskiwani są z polecenia obecnych uczniów, a także poprzez stronę internetową firmy i reklamy. Godzina kursu w grupie kosztuje ok. 35 zł, za 45 godzin uczestnik zapłaci średnio 1,5 tys. zł.

Klub Dialogu prowadzi obecnie jedną placówkę własną w centrum Warszawy. Poszukuje także przedsiębiorców, którzy chcieliby podjąć współpracę na zasadzie franczyzy zarówno w Polsce, jak i w Anglii, gdzie rośnie zapotrzebowanie na tego typu kursy. Poszukują ich nie tylko zagraniczni partnerzy Polaków, ale także ich przełożeni i osoby z otoczenia zawodowego. Do rozpoczęcia działalności pod szyldem Klubu Dialogu potrzeba 30 tys. złotych. Ważny jest odpowiedni lokal, przy którego wyborze pomaga dawca licencji. Dodatkowym atutem jest doświadczenie w branży edukacyjnej i wykształcenie pedagogiczne.

- Do końca tego roku chcielibyśmy otworzyć pięć placówek franczyzowych: trzy w Polsce i dwie za granicą. Najbardziej interesujące dla nas lokalizacje to: Wrocław, Kraków, Gdańsk, Poznań, Łódź oraz poza granicami: Londyn, Dublin i Berlin - dodaje Edyta Rozborska.

(boa)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Bolesław Adamiec

dziennikarz
Napisz do autora