Starbucks wyciśnie swoją nową markę

Zdaniem przedstawicieli Starbucksa jest jeszcze za wcześnie, by mówić o wprowadzaniu Evolution Fresh na rynki poza granicami Stanów Zjednoczonych.
Czwartek
22.03.2012
Kawowy gigant testuje Evolution Fresh - bary ze świeżymi sokami. Czy wprowadzi je do Polski?
 

- Starbucks otworzył swój pierwszy lokal Evolution Fresh. Znajduje się on w Bellevue, w stanie Waszyngton. W tym roku planowane jest jeszcze otwarcie w Seattle – mówi Izabela Winsztal, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Nowa marka gastronomicznego giganta, znanego przede wszystkim z globalnej sieci kawiarnii, zaoferuje przede wszystkim świeżo wyciskane i butelkowane soki z warzyw i owoców. W menu sieci Evolution Fresh, którą Starbucks kupił w ubiegłym roku za 30 mln dolarów, znajdą się też koktajle mleczne, sałatki, zupy i kanapki.

Trudno spodziewać się, by nowa marka Starbucksa w najbliższym czasie pojawiła się w Polsce. Na razie lokal w Waszyngtonie jest w fazie testów, a o dalszym rozwoju sieci mają zadecydować jego wyniki.

- Obecnie jest jeszcze za wcześnie, by mówić o planach rozwoju nowej sieci na rynkach zagranicznych – mówi Izabela Winsztal.

Sam Starbucks zagościł nad Wisłą przed trzema laty i jak do tej pory otworzył 22 kawiarnie. Do Polski sprowadziła go firma Amrest, będąca również wyłącznym franczyzobiorcą takich marek, jak KFC, Pizza Hut i Burger King w Europie Środkowo-Wschodniej. Ze względu na współpracę Amrestu ze Starbucks raczej trudno się zatem spodziewać, by sieć Evolution Fresh w Polsce była rozwijana w tradycyjnym modelu franczyzowym.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz