Anna Pałka, właścicielka franczyzowego salonu Eurofirany
Czwartek
26.04.2012
Anna Pałka prowadziła niezależny i dobrze prosperujący sklep z firanami, ale skusiła się na franczyzę. Podjęła współpracę z Eurofiranami i nie żałuje.
 

Anna Pałka prowadzi największy w Polsce salon firmy Eurofirany. Wcześniej wspólnie z matką prowadziły mały sklep z firanami i zajmowały się dystrybucją towarów dekoracyjnych.
– Odkąd pamiętam, moja mama zajmowała się importem firan i zasłon. Działała na rynku jeszcze przed powstaniem pierwszych sieci sklepów specjalizujących się w sprzedaży tekstyliów domowych. Z Bogusławą i Bogusławem Choczyńskimi, właścicielami sieci Eurofirany znamy się od początku ich działalności w branży – opowiada Anna Pałka.

Znajomość z właścicielami sieci przerodziła się z czasem we współpracę biznesową. W 2006 roku firma Eurofirany zaproponowała Annie Pałce prowadzenie sklepu na zasadzie franczyzy. Po przeanalizowaniu swoich szans na rynku i sprawdzeniu potencjalnych lokalizacji, Anna Pałka przyjęła propozycję.

Pomocni sąsiedzi

Franczyzobiorczyni wybrała lokal na terenie podwarszawskiego Centrum Handlowego Marki. Załatwianie spraw formalnych, wizyty w urzędach i szkolenia franczyzowe organizowane przez centralę w Żywcu oraz salon Eurofirany w Bielsku-Białej zajęły Annie Pałce pół roku. Sąsiedztwo sklepów wielkopowierzchniowych sieci IKEA, Castorama i Leroy Merlin okazało się dużym atutem lokalizacji. Salon Eurofirany szybko stał się rozpoznawalny i zyskał grono stałych klientów.

Jednak mimo sprzyjających warunków, początki nie były łatwe – wysoki czynsz i brak płynności finansowej okazały się nie lada wzywaniem.

– Przez pierwsze miesiące wspierałam się dotychczasowym doświadczeniem i wiedzą na temat handlu zagranicznego, którą wyniosłam ze studiów – mówi Anna Pałka. – Zastanawiałam się też, jak ułoży się dalsza współpraca i czy franczyzodawca zaoferuje niezbędną pomoc. Na szczęście otrzymałam kredyt i wsparcie w prowadzeniu sklepu – wspomina.

Sprzedaż to nie wszystko

Salon z tekstyliami domowymi wymaga wielu poświęceń zarówno ze strony pracowników, jak i właściciela biznesu. Kondycja sklepu zależy od wielu czynników, m.in. od gustu dekoratora, doświadczenia pracowników i... dobrej krawcowej.

– Klienci wracają do nas, bo zawsze mogą liczyć na fachowe doradztwo. Kupują firany na wymiar; dla każdego indywidualnie dobiera się materiały, kolory i wzory. Później projekt trafia do pracowni, gdzie krok po kroku powstaje gotowe zamówienie. To trochę jak kupno garnituru na wymiar u krawca – żartuje Anna Pałka.

Pierwsze miesiące działalności upłynęły na nauce nauce obsługi klienta, reklamacji, firmowych programów i szkolenia personelu.

– Bardzo ważne dla mnie było zaangażowanie doświadczonych pracowników, którzy w krótkim czasie wdrożyli w tajniki sklepowe młodą kadrę – podkreśla franczyzobiorczyni. – Mieszanka młodości z doświadczeniem dała znakomite rezultaty.

Według Anny Pałki, wsparcie franczyzodawcy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepu.

– Opieka przedstawicieli sieci daje nam komfort działania i pewien spokój. Mamy wspólny język, a centrala zawsze bierze pod uwagę nasze oczekiwania – mówi.

Co tydzień do salonu w Markach przyjeżdża handlowiec, z którym franczyzobiorczyni załatwia sprawy bieżące i u którego zamawia towar. Raz w miesiącu salon odwiedza merchandiser, który zajmuje się zarówno aranżacją salonu, jak i ewentualnymi reklamacjami.

– Po pięciu latach współpracy mogę powiedzieć, że wejście we franczyzę było dobrą decyzją – ocenia Anna Pałka. – Myślę już o otworzeniu drugiego sklepu w Warszawie. Moja pracownia krawiecka bez problemu obsłuży dwa salony, więc to dobry plan na przyszłość.

Łukasz Plewa


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023