Usługa filtracji oleju polega na wyciągnięciu go z frytkownicy w temperaturze smażenia (180 stopni C), za pośrednictwem mobilnej maszyny. Przechodząc przed system filtrów pod dużym cienieniem, z oleju usuwane są cząsteczki o rozmiarze powyżej 5 mikronów.
Wtorek
27.03.2012
Olej złej jakości stosowany kilkukrotnie to zmora restauratorów. Oferująca usługi oczyszczania oleju FiltaFry ma pomysł jak wykorzystać to w biznesie.
 

FiltaFry zapewnia restauracjom i małym przedsiębiorstwom ekologiczny serwis zarządzania procesem smażenia. Firma świadczy usługi mikrofiltracji oleju spożywczego oraz czyszczenia frytkownic przy pomocy unikatowej mobilnej maszyny i odkurzacza, dzięki czemu cały proces odbywa się bezpośrednio u klienta.
- Polska gastronomia rozwija się w szybkim tempie, przez co rośnie liczba firm świadczących usługi w tej branży – mówi Andrzej Blicharski, dyrektor zarządzający FiltaFry. - Nasz serwis ogranicza zużycie tłuszczy spożywczych, dzięki czemu koszt usługi pokrywany jest z wygenerowanych oszczędności.

FiltaFry prowadzi blisko 500 placówek franczyzowych znajdujących się na całym świecie. W Polsce firma nie prowadzi jednostek własnych, za to rozwija sieć punktów franczyzowych. Franczyzobiorcy FiltaFry działają już w Katowicach, Krakowie, Tarnowie, Wrocławiu, Szczecinie i w Warszawie.

- Prowadzimy obecnie rozmowy z kandydatami z Łodzi i Poznania. Mam nadzieję, że do końca roku uda nam się uruchomić jednostki w obu miastach. Partnerów szukamy także na terenie Trójmiasta, Torunia, Bydgoszczy, Olsztyna, Rzeszowa, Białegostoku oraz innych miast powyżej 150 tys. mieszkańców - dodaje Andrzej Blicharski.

Koszt inwestycji we franczyzowy punkt FiltaFry to ok. 100 tys. zł. Większość tej kwoty partner musi przeznaczyć na zakupu licencji, której dokładny koszt zależy od terytorium objętego wyłącznością. W ramach pakietu franczyzowego, przedsiębiorca otrzymuje m.in. specjalistyczną maszynę do mikrofiltracji oleju, komplet części zamiennych, profesjonalny odkurzacz oraz reklamę samochodową.

Eksperci mówią,że olej stosowany w gastronomii powinien być używany nie częściej niż trzy razy. Przeszkodą w jego dalszym używaniu są pozostałości po poprzednio smażonych produktach. Dzięki filtracji oleju można używać dłużej.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz