29.03.2012

Play gra na przejęcia

W ubiegłym roku Play wydarł konkurentom blisko 2 mln klientów. Pomogli mu dealerzy z sieci Selfon.

Operator sieci telefonii komórkowej Play zadebiutował w 2007 roku i dzięki agresywnej polityce cenowej szybko zaczął odbijać klientów trzem pozostałym konkurentom – Orange, Plusowi i T-Mobile. Dane z końca ubiegłego roku pokazują, że 7 na 10 numerów przeniesionych z tych sieci trafiało właśnie do Playa.

Klienic w salonie Play Selfon w Białogardzie.

W 2012 roku sieć Selfon ma powiększyć się o 10 punktów.

Niewątpliwy wkład w szybko rosnące tempo rozwoju operatora miały firmy zajmujące się dystrybucją usług Play'a poprzez sieci salonów dealerskich. Jedną z nich jest Selfon, który w swojej strategii biznesowej wykorzystuje franczyzę. W ramach tworzonej przez niego sieci działa 13 placówek własnych oraz 37 prowadzonych przez partnerów i franczyzobiorców. W tym roku spółka chce dopisać łącznie kolejnych 10 punktów.

- Mając dziś na uwadze dalszy rozwój sieci sprzedaży w postaci nowych salonów należy rozpatrywać możliwość wejścia w jak najlepsze lokalizacje. Ubiegając się o autoryzację nowych salonów bazujemy na aktualizowanej cyklicznie liście wakatów generowanej przez operatora – mówi Małgorzata Furtak, project manager Selfon.

Oznacza to, że przyjmowanie partnerów do sieci Selfon następuje zasadniczo poprzez przekazanie im kluczy do nowopowstałego lokalu.

- Po stronie partnera jest jedynie zatowarowanie salonu, wyposażenie stanowisk pracy oraz odpowiednie zmotywowanie konsultantów do efektywnej pracy - mówi Małgorzata Furtak.

Umiejętne zarządzanie personelem jest w przypadku tego biznesu kluczem do sukcesu. Ponieważ oferta salonów partnerskich Selfon jest z góry narzucona przez Play, partnerzy muszą szukać sposobów, by wyróżniać się spośród innych salonów i zyskiwać sympatię klientów.

- Rzetelna obsługa, kompetentny personel i kompleksowy przekaz informacji wynikający z regulaminów – oto nasze karty przetargowe – mówi Małgorzata Furtak. - Każdemu franczyzobiorcy zostaje przydzielony opiekun, który pokazuje przedsiębiorcom jak nie przeinwestować, zaoszczędzić i finalnie odnieść sukces, czyli zarobić.

Inwestycja we własny punkt Sefon to kwota 50 tys. zł netto, a opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. zł.

(gum)