Wzrosną zyski Da Grasso

Od początku roku otwarto cztery pizzerie Da Grasso, a jeszcze wiosną mają powstać cztery kolejne. Sieć chce utrzymać tempo rozwoju i uruchamiać 20 nowych lokali rocznie.
Piątek
30.03.2012
Największa w Polsce sieć pizzerii jeszcze przed Euro 2012 umożliwi składanie zamówień przez internet. Franczyzobiorcy zarobią więcej.
 

Sieć Da Grasso podpisała umowę z firmą Tastysoft, która ma opracować i wdrożyć nową platformę internetową pizzerii. Wart kilkaset tysięcy złotych projekt umożliwi klientom składanie zamówień przez internet oraz realizowanie płatności on-line. System geolokalizacji pomoże wskazać najbliższą pizzerię, przez co skróci się czas oczekiwania na dostawę. Platforma ma być również dostępna na innych urządzeniach mobilnych. Jej premiera zaplanowana jest na początek czerwca.

- Obserwując rynek zamówień on-line możemy oszacować, że wprowadzenie tego typu rozwiązania może zwiększyć obroty lokali sieci o ok. 10 proc. w pierwszym roku. Przy odpowiedniej kampanii informacyjnej wzrost ten może być jeszcze większy - mówi Wioletta Klimczyk, członek zarządu Da Grasso.

Niektóre z konkurencyjnych sieci już wprowadziły podobne rozwiązania. Są to m.in.: Domino's Pizza czy Pizza Dominium. Firmy, które nie chcą inwestować we własną platformę mogą nawiązać współpracę z portalem specjalizującym się w zamówieniach online. Na PizzaPortal.pl dostępne są oferty takich sieci jak Pizza Hut, Biesiadowo, Pizza Dominium czy samego Da Grasso. Z portalem współpracuje już ponad 1000 restauracji w Polsce.

Firma Tastysoft przygotowuje również nowy system komunikacji wewnętrznej w firmie. Przyspieszony obieg informacji pomiędzy centralą i franczyzobiorcami ma ulepszyć koordynację działań marketingowych.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz