Gastronomia kuleje
Eurostat przedstawił dane dotyczące wydatków na usługi turystyczne i gastronomiczne w poszczególnych państwach Unii Europejskiej. Blado wypadamy w tym rankingu, bo okazuje się, że przeciętna polska rodzina zostawia w restauracjach i hotelach 2,8 proc. swojego budżetu przeznaczonego na zakup towarów i usług konsumpcyjnych, czyli ok. 60 zł. Rekordzistami są Hiszpanie – 16,9 proc. budżetu, co daje blisko 1 tys. zł. Niewiele więcej od Polaków wydają Rumunii i Holendrzy – po 5 proc. Badanie Makro Cash & Carry pokazuje natomiast, że średni rachunek klienta nad Wisłą wynosi 16 zł.
Franczyzodawcy robią wszystko, żeby goście wracali do ich sieciowych restauracji jak najczęściej.
- Do skorzystania z naszych restauracji zachęcamy klientów oferując im nie tylko smaczne posiłki, atrakcyjne ceny i miłą atmosferę, ale również organizując ciekawe akcje promocyjne, a także prowadząc działania reklamowe. Połączenie tych wszystkich elementów pomaga nam zachęcać dotychczasowych gości do ponownego odwiedzenia naszych restauracji, a także przekonać potencjalnych nowych klientów do przyjścia i spróbowania dań z naszego menu.
W restauracjach Sphinx średni rachunek klientów wynosi 45 zł na stolik – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Statystyki zaniżają mieszkańcy małych miast i wsi. Wystarczy powiedzieć, że w miastach mieszka 61,8 proc. ludności Polski. Pozostała część, nawet jeśli byłaby zainteresowana jedzeniem poza domem, nie ma takiej możliwości. Również w miastach restauracje nie radzą sobie najlepiej. To pokłosie kryzysu, w efekcie którego konsumenci wybrali kuchnię domową. GUS policzył, że w 2010 roku z rynku zniknęło 3,7 tys. punktów gastronomicznych i obecnie jest ich ok. 71 tys.
- Polski rynek gastronomiczny ma olbrzymi potencjał rozwoju. Jeśli chodzi o Telepizzę to nie czekamy na odwrócenie trendów, ale jesteśmy elastyczni i na bieżąco reagujemy na potrzeby klientów. Efektem tego jest to, że systematycznie powiększamy sieć franczyzową, pozostając liderem jeśli chodzi o dostawę pizzy do domu. Urozmaicane menu, programy lojalnościowe, liczne promocje np. "2 za 1", to konkretne przykłady naszych działań. Oczywiście nie traktujemy ceny, jako głównego powodu do odwiedzenia naszych restauracji. Poprzez wprowadzanie do menu nowych produktów staramy się wyjść na przeciw oczekiwaniom naszych klientów - mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalny Telepizza Poland.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali