11.04.2012

Wirtualna poczta, realna konkurencja

Certpol uruchomił internetową pocztę AwiPost. Usługi świadczone przez partnerów firmy mają być alternatywą dla tradycyjnej poczty.

Wysyłanie listów przez internet z kwalifikowanym podpisem elektronicznym i ważnym prawnie potwierdzeniem nadania i odbioru – to nowa propozycja internetowej poczty awizowanej AwiPost. Serwis działa analogicznie do poczty tradycyjnej – klient bezpłatnie loguje się w serwisie i za jego pośrednictwem, już odpłatnie, może wysyłać listy lub dokumenty. Wysyłając przesyłki polecone otrzymuje ważne z punktu widzenia prawa elektroniczne potwierdzenia nadania i odbioru. Dodatkowo, wiadomości są podpisywane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, uznawanym przez banki, urzędy i sądy.

Sekretariat punktu AwiPost.

Franczyzobiorca AwiPost zarabia na pozyskiwaniu klientów, którzy wysyłają listy w systemie poczty.

Obecnie działa jedna placówka własna AwiPost. Sposobem na szybki rozwój ma być franczyza.
– Dzięki zbudowaniu sieci franczyzowej mamy szansę dotrzeć do klientów na terenie całego kraju – mówi Paweł Ordowski, dyrektor zarządzający spółki Certpol, do której należy AwiPost.– Z naszych wyliczeń wynika, że na terenie Polski może powstać co najmniej 100 punktów AwiPost.

Zadaniem franczyzobiorcy będzie pozyskiwanie klientów oraz zakładanie nowych kont pocztowych. Franczyzobiorca będzie również pełnił rolę wsparcia szkoleniowego i technicznego dla klienta, który zdecyduje się na przesyłanie poczty za pośrednictwem serwisu AwiPost.

Każdy z franczyzobiorców otrzymuje niezbędny sprzęt (komputer przenośny i modem) i stałe wsparcie techniczne, przechodzi również wstępne szkolenia sprzedażowe oraz szkolenie z systemu logowania, zakładania kont i zasad działania systemu. Franczyzobiorca zarabia na pozyskiwaniu klientów, którzy wysyłają listy w systemie AwiPost.

Projekt internetowej poczty może przynieść konkretne zyski w 2013 roku, kiedy nastąpi pełna liberalizacja rynku usług pocztowych. Otwarcie rynku pocztowego ułatwi wejście nowym operatorom oraz umocnienie pozycji już działającym firmom takim jak np. InPost.

(awh)