13.04.2012

Auto-Spa zadebiutowało na giełdzie

Akcje operatora myjni bezdotykowych można już kupić na New Connect.

Grupa Kapitałowa Auto-Spa zajmuje się tworzeniem i rozwojem myjni bezdotykowych na terenie całego kraju. Jest pierwszą spółką z branży, która zdecydowała się na pozyskanie kapitału poprzez emisję akcji na alternatywnym rynku giełdowym New Connect. Pieniądze zdobyte dzięki ofercie publicznej mają pomóc operatorowi w umocnieniu się na pozycji rynkowego lidera.

Sławomir Decewicz, prezes Auto-Spa

Do końca 2012 roku planujemy rozpocząć prace budowlane w 18-25 lokalizacjach.
Sławomir Decewicz, prezes Auto-Spa

- Jednym z głównych powodów, dla których warto rozważyć kupno akcji Auto-Spa, a także przystąpienie do sieci, jest fakt, że nasz biznes jest „gotówkowy”. Kierowcy mogą skorzystać z myjni dopiero po uiszczeniu należnej kwoty, dlatego nie występuje ryzyko pojawienia się zatorów płatniczych – mówił w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych prezes spółki, Sławomir Decewicz. - To ważny atut w czasach, gdy problemy z egzekwowaniem należności dotykają coraz więcej przedsiębiorstw.

Głównym założeniem strategii spółki jest zbudowanie ogólnopolskiej sieci nowoczesnych centrów mycia pojazdów. W jej ramach działają obecnie 32 myjnie, a trzy kolejne są w trakcie budowy. Spółka podpisała też 68 umów na kolejne lokalizacje.

- Do końca 2012 roku planujemy rozpocząć prace budowlane w 18-25 miejscach - zapowiada Decewicz.

Jego zdaniem z punktu widzenia franczyzobiorców atrakcyjna może wydać się wysoka rentowność placówek Auto-Spa. W ich przypadku średni wskaźnik EBITDA, określający zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków, deprecjacji oraz amortyzacji, przekracza 50 proc.

Swoim partnerom Auto-Spa oferuje kilka wariantów współpracy. Franczyzobiorca może zakupić licencję na gotową myjnię w wybranej lokalizacji lub zbudować własną. Dzięki współpracy z dużymi sieciami handlowymi Auto-Spa ma do zaproponowania swoim partnerom ponad sto atrakcyjnych lokalizacji przy super i hipermarketach Tesco oraz sklepach POLOmarket.

W 2011 roku przychody Grupy Auto-Spa sięgnęły 15,9 mln zł i w porównaniu z poprzednim rokiem były wyższe o 13 proc. Jednocześnie spółce udało się niemal podwoić zysk netto, który w ubiegłym roku wyniósł 4,1 mln zł. W dniu debiutu na otwarciu kurs akcji spółki spadł o 4,74 proc. do 10,45 zł.

(gum)