W naszym biznesie sezonowość związana jest z większym zapotrzebowaniem klientów na gotówkę, czyli na przykład w okresie świąt, komunii i początku roku szkolnego
Ryszard Bielecki, prezes zarządu Meritum Polska
Niedziela
22.04.2012
Dobry kontakt z klientem decyduje o wysokości wynagrodzenia partnera Meritum Polska.
 

Firma prowadzi działalność polegająca na udzielaniu drobnych pożyczek dla osób fizycznych. Przedstawiciele handlowi przeprowadzają z klientem wywiad, podczas którego oceniają jego zdolność finansową i dobierają optymalne rozwiązanie. Klient spłaca pożyczone pieniądze przelewem bankowym lub bezpośrednio przedstawicielowi handlowemu. Na razie pod szyldem Meritum Polska funkcjonuje jedna placówka własna i cztery partnerskie. Ostatnio otwarte biura obsługuje klientów z Rybnika i Będzina. Do końca roku firma chce pozyskać jeszcze 15 licencjobiorców.

- Nie ma ograniczeń dotyczących lokalizacji. W przypadku tego typu działalności, nie są istotne pomieszczenia, w których urządza się biura, ale dobrze dobrany i odpowiednio przeszkolony personel. 90 proc. swoich obowiązków partner wypełnia w domach klientów – wyjaśnia Ryszard Bielecki, prezes zarządu Meritum Polska.

Wystarczające będzie biuro o powierzchni do 20 m2 położone na tyle dogodnie, by przedstawiciel handlowy mógł szybko do niego dotrzeć. W ramach opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci, która wynosi 5 tys. zł, partner otrzymuje oprogramowanie, wzory umów i druków oraz szkolenie dla siebie i swoich pracowników.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz