10 lat obecności na rynku pośrednictwa finansowego pozwoliło zbudować szeroką ofertę produktów obejmującą m.in. kredyty gotówkowe, konsolidacyjne, pożyczki hipoteczne oraz finansowanie dla małych i średnich firm.
Piątek
04.05.2012
Wybór właściwej lokalizacji do prowadzenia biznesu zadecyduje o sukcesie partnera prowadzącego agencję finansową Multika.
 

Multika to ogólnopolska sieć placówek, które świadczą usługi finansowe dla mieszkańców małych i średnich miejscowości. Firma należy do Domu Finansowego QS, którego właścicielem wraz z BNP Paribas Fortis i Sygma Bank jest francuska grupa finansowa LaSer. Do kilkunastu placówek franczyzowych już funkcjonujących pod logo Multika wkrótce dołączą nowe punkty znajdujące się na etapie przygotowania.

- Podstawowymi wymogami lokalizacyjnymi jest miasto o liczbie minimum 20 tysięcy mieszkańców, centrum miasta lub ulica handlowa oraz wejście od strony ciągu komunikacyjnego. Lokal powinien liczyć 25 m2 powierzchni i mieć co najmniej jedną witrynę od strony ulicy. Właściwy wybór miejsca prowadzenia działalności często determinuje terminy uruchomienia kolejnych placówek i dalszy rozwój sieci – komentuje Mariusz Bykowski, dyrektor projektu Nowa Multika.

Koszt inwestycji zamyka się w kwocie 7 tys. zł. Cena obejmuje zakup mebli, komputera, drukarki, niszczarki, skanera i telefonu. Firma przeprowadza bezpłatne szkolenia produktowe i sprzedażowe, daje dostęp do pełnej oferty Domu Finansowego QS oraz systemu informatycznego wspierającego proces sprzedaży. Multika przekazuje również materiały marketingowe, w tym ulotki oraz elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz współfinansuje organizowane przez franczyzobiorcę akcje reklamowe. Wysoką jakość współpracy gwarantują terminowe wypłaty prowizji oraz przejrzystość rozliczeń.

Nowe uregulowania prawne punktów kasowych

Do 24 kwietnia firmy prowadzące okienka kasowe zobowiązane były do złożenia wniosek o wpis do specjalnego rejestru. Przed tą datą klienci, którzy za pośrednictwem upadającej agencji finansowej opłacili rachunki nie tylko nie byliby w stanie odzyskać swoich środków, ale również musieliby ponownie uregulować należności. Wejście w życie ustawy o usługach płatniczych wiąże się z koniecznością wykupienia ubezpieczenia na taki wypadek.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz