Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu
Poniedziałek
23.04.2012
Centrum kompetencyjne, w którym gromadzimy dobre praktyki ze sklepów, pomaga partnerom firmy – mówi Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu.
 

Jak obecnie wygląda rynek wyposażenia wnętrz?
Na pewno stał się znacznie bardziej wymagający, zarówno dla franczyzobiorców, jak i dla organizatorów systemów. Ubiegły rok należał do najcięższych dla branży wyposażenia wnętrz. Czynniki obiektywne, takie jak kryzys ekonomiczny i niestabilna sytuacja na rynkach finansowych, w dużym stopniu ograniczały skłonności Polaków do ponoszenia wydatków na cele inwestycyjne, co w znacznym stopniu ograniczało ruch w sklepach. Nasze szacunkowe dane porównawcze dwóch ostatnich lat mówią o spadku pojemności rynku o 5-10 proc. Mimo to nasza sieć osiągnęła 6 proc. wzrost sprzedaży – w głównej mierze dzięki rozwojowi geograficznemu. Sądzę, że ten rok powinien być łatwiejszy – raczej nie nastąpi już regresja sprzedaży, spodziewam się nawet lekkiej tendencji zwyżkowej. Uważam, że ostatnie 2 lata były klasycznym odkładaniem decyzji inwestycyjnych Polaków i jeśli nie nastąpi jakiś poważny krach na rynkach zewnętrznych, ludzie powoli będą wracać do planów remontowo-wyposażeniowych. Ważnym segmentem napędzającym sprzedaż będzie budownictwo indywidualne.

Ile sklepów DDD planuje uruchomić w tym roku?
Celujemy w 15-20 sklepów, ale poza rozwojem sieci stawiamy na optymalizację działalności sklepów franczyzobiorców. Będziemy skupiać się na wsparciu organizacyjnym istniejących sklepów, lepszej komunikacji i wdrażaniu nowych standardów funkcjonowania. Dysponując doświadczeniem ostatnich dwóch trudnych lat zmieniliśmy podejście w wielu obszarach działalności.

Jakie konkretnie modyfikacje zostały zmienione w sieci?
Powołaliśmy centrum kompetencyjne, w którym gromadzimy wiedzę, pomysły i dobre praktyki ze sklepów, a następnie wykorzystujemy je do poprawy dotychczasowych standardów. Dzięki uruchomionemu portalowi intranetowemu wspieramy też swoich partnerów ciągłym dostępem do tych informacji oraz pomagamy zarządzać marżą, sprzedażą, zapasami, kontrolować majątek sklepu oraz wspieramy we właściwym zatowarowaniu. Pokazujemy też swoim franczyzobiorcom, jak docierać do nowych grup klientów nawiązując współpracę z deweloperami oraz ich klientami, firmami remontowymi oraz montażowymi. Kolejnym sposobem na dotarcie do nowej grupy klientów jest ścisła współpraca z architektami wnętrz. W sklepach powstają strefy wyposażone w aranżatory wnętrz. Dzięki temu klienci mają możliwość skorzystania z fachowej pomocy architektów.

rozmawiał (emka)


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Atrakcyjne biznesy /01.05.2018

Podpowiadamy, w który biznes warto zainwestować, gdy ma się 50 lub 100 tys. zł oszczędności. Krok po kroku opisujemy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić burgerownię, biuro podróży, produkcję drukarek 3D i sklep z odzieżą do porodu. Prezentujemy pomysły na własny bank za 40 tys. zł. Zdradzamy tajniki franczyzy.

Jak zarabiać na wynajmie? /30.03.2018

Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.

Urządzą mieszkańców /27.02.2018

W Malborku ruszył kolejny franczyzowy sklep DDD Dobre Dla Domu.

Zapowiada się obiecujący rok /30.12.2017

Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży DDD Dobre Dla Domu opowiada o perspektywach branży wyposażenia wnętrz.

POPULARNE NA FORUM

Łazienkowe dylematy

Ja też starałam się ładnie urządzić łazienkę, mam trochę miejsca dlatego zainwestowała w niby przedpokojową konsolę...

3 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Jaki sklep z meblami kuchennymi

Niebawem będę wymieniała meble w kuchni i zastanawiam się, gdzie i jakie meble kupić. Zależy mi raczej na klasycznych i funkcjonalnych w jasnych kolorach. Do tego aby...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?

Mieszkanie dobrze kupić w dużym mieście, tam jest dużo uczniów i studentów, którzy będą wynajmować.

309 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Sklep z okularami korekcyjnymi dla dzieci

Przepraszam, że tak na raty - Nie skończyłem posty Jak oceniacie powodzenie sklepu online z oprawkami korekcyjnym dla dzieci? Jest wiele sklepów z okularami - oprawkami dla...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.07.2018
Sklep z okularami korekcyjnymi dla dzieci

Jak oceniacie powodzenie sklepu online z oprawkami korekcyjnym dla dzieci? Jest wiele sklepów z okularami - oprawkami dla dorosłych, ale tylko dla małego użytkownika...

2 wypowiedzi
ostatnia 14.07.2018
Nawadnianie ogrodów

Automatyczne systemy nawadniające ogrody, a także pola uprawne i sady z każdym rokiem zyskują na popularności w naszym kraju. Jest to świetne rozwiązanie, gdyż pozwala...

1 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Porady na temat budowy i wykończenia domu.

budowa i wykończenie to cięzki orzech do zgryzienia.. https://vindicat.pl/baza-wiedzy/co-oznacza-przedawnienie-dlugu/

6 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Jaki sklep meblowy?

Ikea ma fajne i tanie meble w swoim asortymencie https://vindicat.pl/faq/jak-skorzystac-z-wnioskow-w-egzekucji-komorniczej/

180 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018