McDonald’s nie dla franczyzobiorcy

Restauracja budowana specjalnie na piłkarskie mistrzostwa Europy obsłuży 5 tys. klientów dziennie. Nowy lokal powstania tuż obok pierwszego McDonald’sa w Polsce.
Piątek
27.04.2012
Wkrótce w stolicy ruszy największa w Polsce restauracja znanego fast foodu - obsłuży 5 tys. klientów dziennie.
 

Setka pracowników na zapleczu i przy 12 kasach znajdzie zatrudnienie w największej restauracji McDonald's, która powstanie w strefie kibica przed Pałacem Kultury. Fast food będzie otwarty w godzinach od 10 do 1 w nocy, a nawet do 4 rano w dniu rozgrywania meczów. W przeciwieństwie do tradycyjnych restauracji sieciowych w nowym lokalu nie będzie można usiąść, bowiem posiłki będą serwowane na wynos. Fani futbolu odwiedzą punkt już na dzień przed rozpoczęciem EURO, czyli 7. czerwca. Dzień po zakończeniu sportowej imprezy hala zostanie rozebrana. Strefa kibica o powierzchni 120 tys. m2 jest w stanie przyjąć 100 tys. kibiców. Część z nich trafi do nietypowego McDonald'sa.

Obecność sieci w tak prestiżowej lokalizacji to z pewnością sukces polskiego oddziału McDonald's. Pomijając kwestie finansowe - potencjalne zyski, które przyniesie otwarta przez miesiąc restauracja, trzeba pamiętać o budowaniu wizerunku. Przedsięwzięcie, jakim jest EURO 2012 to także szansa dla innych gastronomicznych marek. Międzynarodowi goście odwiedzą nie tylko znane na całym świecie sieci: McDonald's, Subway czy KFC, ale także polskiego Sphinxa, Piwiarnię Warki i Mr Hamburgera.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz