03.05.2012

Optyk ma różowe okulary

Problemy ze wzrokiem ma coraz więcej Polaków, to sprawia, że rynek salonów optycznych rośnie - mówi Lidia Żarnowska-Prętka, specjalista ds. franczyzy OpenOptyk.

Czy warto zainwestować we własny salon optyczny?
Nasze oczy narażone są na coraz więcej bodźców, które je obciążają. Wiele osób spędza całe dnie przed monitorem komputera, nie tylko w pracy, ale również w domu. Statystyki mówią, że problemy ze wzrokiem ma już co trzeci Polak, a biorąc pod uwagę nasz styl życia można przypuszczać, że ta liczba ciągle będzie rosła. Poza tym okulary stały się nie tylko lekarstwem na problemy ze wzrokiem, ale coraz częściej są też modnym gadżetem, który zmienia się dosyć często. Wszystko to sprawia, że rynek salonów optycznych z roku na rok rośnie, a jego perspektywy są coraz lepsze. Żeby założyć salon optyczny nie trzeba mieć specjalistycznego wykształcenia. Bardzo często współpracę z nami rozpoczynają osoby, które nie miały wcześniej kontaktu z branżą optyczną. OpenOptyk zapewnia im pakiet szkoleń, w trakcie których zdobywają wiedzę umożliwiającą efektywne prowadzenie salonu.

Lidia Żarnowska-Prętka, specjalista ds. franczyzy OpenOptyk.

W ubiegłym roku oddaliśmy nasz koncept w ręce franczyzobiorców. Dziś sieć liczy 14 salonów, z których dziewięć należy do franczyzobiorców i partnerów firmy, a w planach są kolejne otwarcia - mówi Lidia Żarnowska-Prętka, specjalista ds. franczyzy OpenOptyk.

Jakie są plany rozwojowe sieci OpenOptyk?
W ubiegłym roku oddaliśmy nasz koncept w ręce franczyzobiorców. Dziś sieć liczy 14 salonów, z których dziewięć należy do franczyzobiorców i partnerów firmy, a w planach są kolejne otwarcia. W kwietniu nasza sieć powiększyła się o salon franczyzowy w Jarosławiu, wcześniej dołączył franczyzobiorca z Bydgoszczy. Do końca tego roku zamierzamy otworzyć pięć kolejnych salonów. Prowadzimy już rozmowy z trzema potencjalnymi franczyzobiorcami, więc realizacja tegorocznych założeń nie powinna nastręczać większych trudności. Salony OpenOptyk najlepiej radzą sobie w mniejszych miejscowościach, gdzie rynek nie jest jeszcze nasycony i nowy salon optyczny możne pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.

Rozmawiała (mak)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

8