07.05.2012

Wyróżnić się z tłumu to sztuka

O sytuacji na rynku odzieżowym i planach sieci Viceversa opowiada Beata Brzozowska, asystent dyrektora ds. marketingu i sprzedaży spółki Yakan, operatora marki.

Zbliża się półmetek 2012 roku. Jakie to były miesiące dla sieci Viceversa?
Rok 2011 był pod względem sprzedaży bardziej satysfakcjonujący niż pierwszy kwartał bieżącego roku. W ubiegłym roku markę promowała modelka Beata Szarłowska, wspomagana przez projektanta Mariusza Smolińskiego, co wpłynęło na zwiększenie rozpoznawalności marki Viceversa wśród klientów. Ten rok zaczęliśmy znacznie spokojniej, jednakże cały czas pracujemy nad różnego rodzaju akcjami marketingowymi, które na bieżąco wspomagają sprzedaż. Mimo wielu niesprzyjających warunków panujących na obecnym rynku, mamy nadzieję, że rok 2012 uda nam się zamknąć na dużym plusie.

Beata Szarłowska, finalistka programu Top Model, siedzi oparta o kamerę.

W ubiegłym roku markę Viceversa promowała Beata Szarłowska, finalistka programu Top Model

Co określa pani mianem niesprzyjających warunków? Rynek jest obecnie aż tak trudny?
Jest z pewnością mocno nasycony. Konkurencja wymusza na nas oferowanie produktów najwyższej jakości w coraz niższej cenie. Jednakże ciągły wzrost konsumpcji, obserwowany z roku na rok, świadczy o wciąż istniejącym potencjale. Zmieniające się trendy w modzie i chęć wyróżnienia się z tłumu pozwalają markom odzieżowym na znalezienie własnej niszy na rynku. Warunkiem przetrwania jest odrębność i niepowtarzalność oferowanych produktów. Uważam, że firmy, które będą potrafiły się wyróżnić na tle konkurencji – czy to wzornictwem, czy strukturą sprzedaży, czy w jakikolwiek inny sposób - nie powinny mieć większych problemów z utrzymaniem się na rynku.

Jakie plany ma firma w kontekście rozwoju sieci?
Oczywiście zamierzamy otwierać kolejne punkty. Intensyfikacja rozwoju marki jest w tej chwili dla nas priorytetem. Do końca roku 2012 chcemy otworzyć w Polsce około 10 sklepów franczyzowych. Jesteśmy także otwarci na wszelkie propozycje współpracy z partnerami detalicznymi. Naszym celem długoterminowym jest ciągłe rozszerzanie sieci sprzedaży, otwarcie kilkudziesięciu punktów w największych miastach Polski oraz ekspansja w Europie Wschodniej. Ponadto pracujemy nad nowymi kolekcjami. Na okres jesienno-zimowy szykujemy wiele nowych wzorów i krojów. Kolorami dominującymi będzie niewątpliwie bordo oraz odcienie granatu.

Przedsiębiorca, który chciałby współpracować z Viceversa musi być przygotowany na wydatek w wysokości około 50 tys. zł. Co obejmuje ta kwota?
Jest przeznaczona głównie na adaptację lokalu, zakup mebli, oświetlenia oraz na zagospodarowanie witryny sklepowej. Zawiera także opłatę licencyjną, koszty podłączenia systemu oraz jego obsługę. Obejmuje również kaucję zwrotna, której wysokość jest uzależniona od wielkości lokalu, w którym będziemy prowadzić swój biznes. Wspomniane 50 tys. zł może okazać się wartością orientacyjną i waha się w zależności od wielkości, stanu i dotychczasowego wyposażenia.

Rozmawiał (gum)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0