21.05.2012

Internet ratuje wyniki Redanu

Wysoka sprzedaż nie wystarczyła - Redan, właściciel Top Secret i TextilMarket, zakończył pierwszy kwartał tego roku pod kreską.

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku. Spółka zanotowała 14 proc. wzrost sprzedaży, która w całej Grupie wyniosła 87,3 mln zł. Sektor modowy zanotował sprzedaż na poziomie 43,4 mln zł, czyli o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, zaś dyskonty sprzedały w pierwszym kwartale odzież za 43,9 mln zł, a więc o 19 proc. lepiej niż rok temu. Mimo to Redan dalej jest pod kreską. W pierwszym kwartale spółka miała 5,49 mln zł straty netto, czyli 3,2 mln zł więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Przyłożył się do tego 23 proc. wzrost kosztów.

Dorota Czaja, nowa twarz kampanii promocyjnej marek Grupy Redan.

W ciągu tego roku sieć sklepów Top Secret ma się powiększyć o 16-18 nowych punktów franczyzowych.

Bardzo dobrze rozwijał się e-sklep Top Secret, który podwoił sprzedaż. O ponad połowę zwiększyła się również sprzedaż zagraniczna.
- Rozwój tych dwóch kanałów ma dla nas strategiczne znaczenie – mówi Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan SA. – Mają one duży potencjał rozwoju i dobrze w nich zarabiamy, dlatego intensywnie je rozwijamy.

Grupa nie rezygnuje z otwierania nowych sklepów. Do końca tego roku na rynku ma pojawić się 60 TextilMarketów. Zapowiadana jest również reorganizacja sklepów działających w części modowej. Z rynku zniknęły trzy sklepy, a kolejne 10 czeka na reorganizację. Jeśli nie przyniesie ona efektów, to również one zostaną zamknięte. W ich miejsce mają powstać nowe sklepy, prawdopodobnie franczyzowe. Otwarcia planowane są jednak głównie za granicą, na Ukrainie i w Rosji.

- W całym 2011 roku otworzyliśmy w Polsce osiem sklepów franczyzowych, podczas gdy w bieżącym roku tę liczbę otwarć zrealizujemy już do końca czerwca. Natomiast w całym 2012 roku planujemy otworzyć 16-18 sklepów franczyzowych – mówi Jacek Kopij, dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret.

Sieć sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia b.r. liczyła 483 sklepy. W sektorze dyskontowym sieć miała 262 sklepy, co oznacza przyrost o 11 placówek od początku roku. Liczba sklepów należących do sektora fashion wzrosła w tym okresie także o 11 – głównie na Ukrainie i w Rosji – i wyniosła 221.

(mak)