22.05.2012

Franczyzobiorca zarabia na outsourcingu

Mail Boxes korzysta z faktu, że rynek zdominowały mikro i małe przedsiębiorstwa, dlatego rozszerza ofertę swoich usług.

Mail Boxes Etc powstało ponad 30 lat temu w USA, a obecnie działa w 56 krajach. Spośród 7 tysięcy punktów pół tysiąca funkcjonuje we Włoszech, a 14 w Polsce. Koncept określany jest jako „biuro poza biurem”. Wynika to z szerokiej oferty usług biurowych, takich jak druk cyfrowy, kopiowanie, szeroki zakres usług introligatorskich, zamówienie projektu i druku wizytówek, papieru firmowego, folderu reklamowego, pieczątki. Dzięki współpracy ze sklepem internetowym Merlin.pl klienci mogą odbierać w punktach MBE swoje zamówienia. Usługa dostępna jest na razie w trzech miastach, w najbliższych miesiącach pojawi się we wszystkich placówkach.

Paczka pakowana w sklepie Mail Boxes.

Średnio raz na kwartał personel placówki przechodzi szkolenia uzupełniające, w tym dotyczące sposobu pakowania paczek klientów.

- Koncept biznesowy cieszy się dużym powodzeniem wśród mikro i małych przedsiębiorstw, ponieważ to głównie one korzystają z outsourcingu. MBE można powierzyć sprawy transportu i wysyłki dokumentów oraz towarów. Istnieje możliwość wynajęcia skrytki adresowej, a wraz z nią klient otrzymuje adres do korespondencji identyczny z adresem punktu MBE w prestiżowej lokalizacji miasta – mówi Andrzej Partyka, właściciel Mail Boxes Etc Polska.

Inwestycja w biznes wynosi 100-120 tys. zł, z czego połowę tej kwoty warta jest licencja. Partnerzy firmy mogą liczyć na dostawę towarów w wynegocjowanych przez sieć cenach. Szkolenia organizowane przez franczyzodawcę dotyczą z obsługi programu graficznego CorelDraw, zarządzania personelem, logistyką, obsługi urządzeń do wykonywania pieczątek i do oprawy dokumentów. Raz w roku franczyzobiorcy Mail Boxes spotykają się w celu omówienia bieżących problemów związanych z prowadzeniem działalności. Średnio raz na kwartał personel placówki przechodzi szkolenia uzupełniające. Najbliższe szkolenie związane jest z rozpoczęciem współpracy ze sklepem Merlin.pl.

- Punkty MBE usytuowane powinny być przy głównych ulicach miast w sąsiedztwie średnich oraz małych przedsiębiorstw w miastach powyżej 80 tysięcy mieszkańców. Powierzchnia lokalu powinna zawierać się w przedziale od 50 do 80 m2. Lokal musi mieć bezpośrednie wejście od ulicy wraz z witryną oraz przydzielone miejsca parkingowe - wyjaśnia Andrzej Partyka.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0