Wybieramy lokalizacje w galeriach handlowych, pasażach i w bezpośrednim sąsiedztwie marketów spożywczych.
Zbigniew Płuciennik, dyrektor Alior Bank Express
Czwartek
24.05.2012
O nowym formacie placówek opowiada Zbigniew Płuciennik, dyrektor Alior Bank Express.
 

Jak sprawdza się nowy koncept Alior Bank Express, w ramach którego placówki działają w galeriach handlowych?
Nowa koncept Alior Banku zdecydowanie odpowiada na potrzeby klientów. Tylko w maju 35 pierwszych oddziałów odwiedziło ponad 7 tys. osób. Klienci w placówkach zlokalizowanych w galeriach handlowych, oprócz opłacenia rachunków, mogą skorzystać z pożyczki gotówkowej, lokat terminowych, rachunków osobistych oraz programów emerytalno–inwestycyjnych. Punkty Alior Bank Express stały się już ważnym lokalnym centrum finansów dla wielu gospodarstw domowych.

Jak przebiega rozwój nowego konceptu?
Obecnie mamy 35 oddziałów Alior Bank Express. Planujemy otwierać po 8-10 placówek miesięcznie tak, aby do końca roku prowadzić ich 100. Przy wyborze lokalizacji kierujemy się tym, by była ona możliwie najbardziej dostępna dla klientów. Wybieramy miejsca w galeriach handlowych, pasażach i w bezpośrednim sąsiedztwie marketów spożywczych. Dzięki temu klienci mają szansę zrealizować płatności przy okazji zakupów.

Jak ocenia pan przyszłość rynku bankowego w Polsce?
Najbliższe lata bankowości w Polsce to zdecydowanie bankowość nowoczesna. Banki zaoferują klientom usługi finansowe dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. Klienci z kolei za pośrednictwem kanałów elektronicznych, np. przy dostępie do internetu w telefonie komórkowym, będą mogli już w pełni skorzystać z produktów banku, bez konieczności wizyty w oddziale.

Czym kierują się dziś klienci wybierając bank?
O relacjach banku z klientem decydują moim zdaniem trzy kwestie: dogodna lokalizacja, a zatem placówki „pod ręką”, czynne w elastycznych godzinach, nawet w weekendy; atrakcyjna oferta: płatności za zero, pożyczka z gwarancją najniższej raty oraz propozycja zmniejszenia miesięcznych stałych wydatków. Dodatkowo stawiamy na aktywnych, młodych opiekunów klienta, którzy dopasowują nowoczesne rozwiązania do potrzeb korzystających z naszych usług.

rozmawiał (boa)