Chcielibyśmy, aby w przyszłym roku nasza sieć liczyła przynajmniej 30 autoryzowanych punktów Cigger.
Mariusz Rajzner, wicedyrektor spółki New Smoke zajmującej się rozwojem sklepów Cigger
Poniedziałek
04.06.2012
Największy wpływ na rozwój rynku e-papierosów ma zakaz palenia w miejscach publicznych – mówi Mariusz Rajzner ze spółki New Smoke rozwijającej sklepy Cigger.
 

Czy przemysł tytoniowy boi się elektronicznych papierosów?
Ludzie zaczynają dbać o swoje zdrowie i mają coraz większą świadomość, jak bardzo szkodliwe jest palenie papierosów. Elektroniczne papierosy nie zawierają szkodliwych substancji smolistych i bardzo często pomagają wyjść z nałogu, dlatego sięga po nie coraz więcej palaczy. Rynek e-papierosów cały czas rośnie, podczas gdy sprzedaż papierosów tradycyjnych w ciągu pięciu lat zmalała o niemal jedną czwartą. Największy wpływ na rozwój branży ma postęp technologiczny, który poprawił jakość e-papierosów. Na ich popularność wpływa również zakaz palenia w miejscach publicznych.

Jakie są plany rozwojowe firmy?
Cały czas rozwijamy sieć punktów partnerskich. W maju uruchomiliśmy dwa nowe stoiska – w Białymstoku i w Olsztynie. Planujemy również dwa kolejne otwarcia w Toruniu i Kaliszu. Oprócz stoisk partnerskich e-papierosy Cigger sprzedawane są w około 40 punktach na terenie całego kraju oraz kilku salonikach firmowych. Chcielibyśmy, aby w przyszłym roku nasza sieć liczyła przynajmniej 30 autoryzowanych punktów Cigger. Zamierzamy kontynuować współpracę z Olafem Lubaszenko, który jest twarzą naszej marki. Prowadzimy również prace nad wprowadzeniem do oferty nowych produktów. Będą to e-papierosy jednorazowego użytku.

Co musi zrobić osoba zainteresowana uruchomieniem własnego punktu sprzedaży e-papierosów Cigger?
Przyszły franczyzobiorca Cigger powinien przygotować na inwestycję ok. 9 tys. zł. Musi też poszukać miejsca w galerii handlowej, gdzie stanie nasze stoisko. Jeśli zajdzie taka potrzeba, to możemy pomóc w znalezieniu odpowiedniego miejsca i negocjacji warunków umowy. Nie pobieramy opłat za przystąpienie do sieci, ani za funkcjonowanie w niej. Franczyzobiorca i jego personel przechodzą szkolenia, w trakcie których poznają techniki sprzedażowe i uczą się, jak skutecznie zarządzać punktem. Nasi partnerzy otrzymują także materiały reklamowe i uczestniczą w akcjach promocyjnych.

Rozmawiała (mak)