25.06.2012

Kosmetyka dla czterech kółek

Franczyzobiorcy detailking.pl, nowej marki sieci Ecomyjnia, zajmą się drobnymi naprawami i zaawansowaną kosmetyką samochodową.

Ecomyjnia to sieć stacjonarnych i mobilnych myjni parowych, w których świadczone są usługi sprzątające oraz działania z zakresu kosmetyki samochodowej. Firma istnieje od 2008 roku, a pod jej logo funkcjonuje ok. 50 myjni franczyzowych. Kolejne 150 punktów pracuje pod własnym szyldem, ale na stałe współpracuje z siecią. Do końca tego roku mają powstać pierwsze Ecomyjnie w Estonii, na Litwie oraz na Łotwie. Firma zapowiada również intensywny rozwój sieci myjni w Czechach i na Słowacji, gdzie powstały już pierwsze jednostki.

Mężczyzna czyszczący samochód Fot. Ecomyjnie

Ecomyjnia opiera swoje usługi na systemie czyszczenia suchą parą, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z nich zarówno w myjniach stacjonarnych, jak i mobilnych.

Niedawno firma poszerzyła swoją ofertę usługi wykonywane pod marką detailking.pl. Partnerzy nowego konceptu zajmują się drobnymi naprawami i zaawansowaną kosmetyką samochodową (autodetalingiem). Pierwsze jednostki działają już w Katowicach, Białymstoku, Lubinie, oraz Czeskim Cieszynie i Presovie na Słowacji.

Nazwa "autodetailing" pochodzi od tego, że w czasie czyszczenia pojazdu z taką samą uwagą i starannością konserwuje się każdy element czy to karoserii czy wnętrza pojazdu, by przywrócić mu wygląd zbliżony do tego, który wyjechał z fabryki. Jest to kompleksowe czyszczenie samochodu, jego konserwacja, podnoszenie estetyki, a co za tym idzie również wartości.

Stacjonarna, dwustanowiskowa myjnia wymaga powierzchni ok. 70 m2. Ecomyjnie powstają w atrakcyjnych, widocznych miejscach z dobrym dojazdem. Przystąpienie do sieci nie wiąże się z żadną opłatą wstępną. Opłaty miesięczne zaczynają się od 100 zł i zależą od formy współpracy z siecią i potencjału rynku, na którym działa partner.

- Kwestie opłat ustalamy indywidualnie z każdym franczyzobiorcą, bo na ich wysokość wpływa wiele czynników. Staramy się również pomagać naszym partnerom w uzyskaniu dotacji na rozwój biznesu, czy też dotarciu do innych źródeł finansowania działalności np. leasingu – wyjaśnia Marek Karafioł, właściciel sieci.

(mak)