11.07.2012

Klient z wystawy

Lato jest okresem wytężonej pracy, najwyższa sprzedaż karm dla zwierząt przypada jednak zimą - mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Czy dostawcy Husse mają inną sieciową konkurencję, która dowozi karmę dla zwierząt do domów?
Jesteśmy jedynym w Polsce dystrybutorem karm dla zwierząt, który rozwija swoją sieć dystrybucji na zasadach franczyzy. Na półkach tradycyjnych sklepów (sklepy osiedlowe i supermarkety) klienci mogą znaleźć przede wszystkim karmy z segmentu ekonomicznego lub marki własne. Karmy z segmentu premium dostępne są wyłącznie w specjalistycznych sklepach zoologicznych, u weterynarzy lub w sklepach internetowych. W odróżnieniu od kurierów, którzy dostarczają zamówienia ze sklepów internetowych, nasi dystrybutorzy są bardziej elastyczni. Klient może umówić się na dostawę o wygodnej dla niego porze. Bardzo często realizujemy dostawy w godzinach wieczornych lub w weekendy. Każdy może także liczyć na bezpłatne, specjalistyczne porady z zakresu dietetyki i żywienia psów i kotów.

Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.

Partnerzy osiągający najlepsze wyniki nie byli wcześniej blisko związani z rynkiem zoologicznym. Ważniejsze jest doświadczenie sprzedażowe i silna motywacja do aktywnego działania.
Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska

Gdzie franczyzobiorcy Husse mogą pozyskać tego typu wiedzę?
Przed rozpoczęciem działalności, każdy nowy franczyzobiorca jest szkolony w zakresie dietetyki oraz chorób i alergii spowodowanych błędami żywieniowymi psów oraz kotów. Ponadto otrzymuje gruntowne szkolenie produktowe. Na bieżąco, w trakcie trwania współpracy franczyzobiorcy przechodzą bardziej zaawansowane szkolenia dotyczące zagadnień z zakresu żywienia domowych pupili. Dystrybuujemy również materiały do samodzielnego rozwijania wiedzy w ramach Akademii Żywienia Husse. Z naszego dotychczasowego doświadczenia wynika, że partnerzy osiągający najlepsze wyniki nie byli wcześniej blisko związani z rynkiem zoologicznym. Ważniejsze jest doświadczenie sprzedażowe i silna motywacja do aktywnego działania.

Czy wakacje to dla franczyzobiorców Husse gorszy okres w sprzedaży?
Na rynku karm dla psów i kotów występuje pewna roczna sezonowość sprzedaży wynikająca z mniejszego zapotrzebowania energetycznego psów i kotów w okresie letnim. W związku z tym branża zoologiczna szczyty sprzedaży osiąga zwykle w okresie jesienno-zimowym. Jednak ze względu na sposób dystrybucji i bezpośrednie docieranie do klienta, najlepszym okresem na rozwój sprzedaży jest wiosna i lato. Jest to czas wielu imprez plenerowych i tematycznych związanych z psami i kotami. Obecność na różnego rodzaju wystawach pozwala pozyskać nowych klientów. Podsumowując, wiosna i lato są dla nas okresem wytężonej pracy i pozyskiwania klientów, a najwyższa sprzedaż przypada zwykle na przełomie jesieni i zimy.

rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0