02.07.2012

Greenpoint ubierze Poznań

Mimo spowolnienia w branży sieć otwiera kolejne sklepy. W uzyskaniu lepszych wyników finansowych ma pomóc sprzedaż przez internet.

Odzieżowa marka Greenpoint rozwija się od 2002 roku, a obecnie pod jej logo działa 49 sklepów własnych oraz 22 franczyzowe. Kolejny pojawił się właśnie w poznańskim centrum handlowym Panorama. Operator sieci, firma Fandango, zapowiada, że do końca roku przybędzie w sieci od 5 do 10 placówek. Trwają już przygotowania do otwarć w Zabrzu i Kluczborku. Choć franczyzodawca nie zwalnia tempa, to przyznaje, że recesja wciąż jest odczuwalna.
- Spadek sprzedaży dotyka całej branży odzieżowej. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy są z pewnością pogarszające się nastroje konsumenckie oraz spadek liczby odwiedzin w centrach handlowych – przyznaje Dorota Tylek z sieci Greenpoint.

Wejście do sklepu Greenpoint

Greenpoint poszukuje franczyzobiorców w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców.

Jeszcze w tym roku firma ma w planach uruchomienie nowego kanału dystrybucji – sklepu internetowego. Nie zamierza jednak, na wzór niektórych marek, rozpoczynać współpracy z gwiazdami show biznesu, które mogłyby wspomóc jej działania marketingowe.
- W swoich działaniach dążymy do wytworzenia trwałej więzi klienta z produktem. Nasza oferta skierowana jest do kobiet pomiędzy 25 a 40 rokiem życia i to właśnie one są głównymi odbiorcami kolekcji. Kreujemy wizerunek marki, która w swych kolekcjach kładzie nacisk na prostotę i uniwersalność – tłumaczy Dorota Tylek.

Fandango poszukuje partnerów franczyzowych w miastach od 40 tys. mieszkańców. Zainteresowani powinni dysponować lokalem o powierzchni od 70 do 100 metrów kwadratowych.
- Na pewno jednym z najważniejszych czynników sukcesu w branży odzieżowej jest lokalizacja sklepu. Placówki Greenpoint w większości znajdują się w miejscach o dużym przepływie klientów, jak galerie i główne ulice handlowe w miastach – mówi Dorota Tylek. - Nie bez znaczenia są jednak również i zdolności menedżerskie franczyzobiorcy. Inny ważny czynnik stanowi przestrzeganie standardów wyznaczonych przez firmę i utrzymanie dobrego wizerunku marki. Franczyzobiorcy ze strony Fandango otrzymują pomoc i wsparcie - od wyboru lokalizacji aż po projektowanie i wyposażenie sklepu. W ramach pakietu franczyzowego oferujemy szkolenia z zasad obsługi klienta i visual merchandisingu. Przez cały okres współpracy franczyzobiorcy są objęci stałą opieką ze strony firmy.

(gum)