Franczyza w rytmie samby

Obecnie Mex Polska zarządza siecią 22 lokali w całej Polsce. Do 2017 roku zamierza tę liczbę podwoić, m.in. poprzez otwieranie placówek franczyzowych.
Niedziela
01.07.2012
Właściciel restauracji The Mexican i Browar the Brasil odda część swoich restauracji w zarządzanie franczyzobiorcom.
 

Mex Polska, operator sieci restauracji, zarządza obecnie 22 lokalami: dziewięcioma restauracjami The Mexican, sześcioma Pijalniami Wódki i Piwa, trzema Browarami The Brasil oraz czterema klubami muzycznymi. Do końca roku spółka planuje otwarcie kolejnych czterech Pijalni Wódki i Piwa, restauracji The Mexiacan w Warszawie oraz klubu muzycznego. Na inwestycje planuje przeznaczyć ponad 1 mln zł ze środków pozyskanych podczas majowego debiutu na giełdzie.
Na przełomie II i III kwartału tego roku Mex Polska ma w planach uruchomienie programu pilotażowego, w ramach którego wybrani kierownicy restauracji The Mexican podpiszą pierwsze umowy franczyzowe. Jeżeli program się powiedzie taki system współpracy zostanie wprowadzony w większości placówek i firma zacznie pozyskiwać także franczyzobiorców z zewnątrz.

- Rozbudowa sieci w oparciu o franczyzę niesie ze sobą ryzyko związane z utrzymaniem wysokiej jakości obsług w danej restauracji. Dlatego też umowy podpiszemy wyłącznie z osobami, które według nas będą w stanie zagwarantować ich utrzymanie na najwyższym poziomie – mówi Piotr Mikołajczyk, wiceprezes Mex Polska SA. - Z drugiej strony to rozwiązanie przyspieszy rozwój naszych sieci, umocni pozycję rynkową posiadanych marek przy równoczesnym zwiększeniu przychodów.

Wymagania kapitałowe będą zależne od planowanej powierzchni i wyposażenia lokalu. Dla The Mexican to kwota rzędu od 800 tys. do 1,5 mln zł, zaś dla Browar de Brasil od 1,5 do 2 mln zł. Przy poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji obie strony będą współpracować. Preferowana powierzchnia dla konceptu restauracji meksykańskich to 150-300 m2, z kolei dla brazylijskich browarów 250-400 m2.

- Naszym partnerom zaoferujemy pomoc w wyszukaniu i wyborze właściwej lokalizacji oraz zaadoptowaniu jej na restaurację naszego konceptu – dodaje Piotr Mikołajczyk. - Oszacujemy również kwotę inwestycji oraz przewidywany rachunek wyników, jakie będzie mogła osiągać placówka w wybranej lokalizacji. Ponadto oferujemy przeszkolenie franczyzobiorcy i jego personelu, skontaktujemy z firmami zaopatrzeniowymi oraz gwarantujemy stały nadzór nad przestrzeganiem standardów kuchni i obsługi.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz