03.07.2012

Kurczak prosto z USA

Pierwsi franczyzobiorcy 7th Street już szukają lokalu, w którym będą serwować dania rodem z Ameryki.

Na polskim rynku gastronomicznym od wielu lat dominującą pozycję mają pizzerie i restauracje typu fast food. 7th Street postanowiła pójść w stronę przekąsek i obiadów rodem z Ameryki, przygotowanych z produktów wysokiej jakości. W menu znajdują się m.in. kubełki ze skrzydełkami i piersią z kurczaka w chrupiącej panierce, pieczone ziemniaki i frytki, a także inne dania typowe dla kuchni amerykańskiej, np. żeberka w sosie BBQ. Oferta brzmi znajomo dla tych, którzy są stałymi bywalcami KFC - Kentucky Fried Chicken. Tylko, że KFC nie sprzedaje licencji na swój biznes, warto zatem rozważyć inny gastronomiczny koncept.
Prace nad przygotowaniem systemu franczyzowego barów szybkiej obsługi 7th Street trwały od 2011 roku. Jego stworzeniem zajął się Łukasz Błażejewski, który był założycielem firmy Gold Finance-Doradcy Finansowi. Na początku 2011 roku przedsiębiorca sprzedał swoje udziały i zdecydował się na działalność w branży gastronomicznej.

Ludzie jedzący obiad w restauracji 7th street.

Franczyzodawca w ramach umowy zapewnia nieodpłatnie część sprzętu gastronomicznego i wyposażenia lokalu o równowartości około 20 tys. zł.

Dwaj pierwsi franczyzobiorcy szukają miejsca pod swój biznes pod logo 7th Street. Być może niebawem dołączą do nich kolejni, bowiem firma poszukuje partnerów w miastach liczących co najmniej 30 tys. mieszkańców.

- Postanowiłem wykorzystać doświadczenia zdobyte podczas tworzenia firmy Gold Finance do przygotowania systemu franczyzowego 7th Street. Zdecydowałem się na biznes, który w Polsce jest już popularny, ale ma jeszcze bardzo duże perspektywy rozwoju, zwłaszcza w kategorii fast food wysokiej jakości – wyjaśnia Łukasz Błażejewski, właściciel sieci 7th Street.

Koszt aranżacji restauracji oraz wyposażenia kuchni to ok. 80 tys. zł w wariancie samoobsługowym, zaś uruchomienie restauracji z obsługą kelnerską będzie kosztowało co najmniej 120 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, zaś miesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Franczyzobiorca zapłacą ją po raz pierwszy po pół roku funkcjonowania w sieci.

(mak)