Właściciel delikatesów przygotował dla franczyzobiorców dwa koncepty. Sklep z węgierskimi przysmakami powinien liczyć 140-200 m2, zaś punkt połączony z barem - powyżej 200 m2.
Czwartek
12.07.2012
Paprika Gourmet wierzy, że produkty znad Balatonu przypadną Polakom do gustu. Docelowo powstanie w naszym kraju 15 delikatesów.
 

Paprika Gourmet to węgierski koncept delikatesów, którego asortyment stanowią tradycyjne produkty pochodzące znad Balatonu. W sprzedaży znajdują się m.in. słodycze, dżemy, warzywa, przyprawy, kiełbasy, salami oraz węgierskie alkohole - tokaj i palinka. Właściciel firmy rozpoczął działalność od otwarcia pierwszego sklepu w Barcelonie, liczy, że w Polsce uda mu się zbudować sieć.
- Nie wykluczam nawiązania współpracy z masterfranczyzobiorcą, który zdecyduje się rozwijać sieć w Polsce. Docelowo poszukujemy jednak partnerów w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Potencjał polskiego rynku pozwala uruchomić 10-15 delikatesów Paprika Gourmet - zarówno w galeriach handlowych jak i przy ulicach o wysokim natężeniu ruchu pieszych - mówi Endre Fazekas, właściciel Paprika Gourmet Zrt.

Biznes można prowadzić w jednym z dwóch formatów - jako delikatesy lub w wersji poszerzonej o bar z przekąskami. Druga możliwość wiąże się z koniecznością znalezienia większego lokalu, ponieważ muszą się w nim zmieścić stoliki i krzesła dla 16-24 osób. Inwestycja w biznes wynosi 120-180 tys. euro, z czego 12 tys. euro to jednorazowa opłata franczyzowa. Miesięczne opłaty wynoszą natomiast od 3 do 5 proc. przychodów ze sprzedaży w zależności od zakresu wsparcia ze strony franczyzodawcy w okresie uruchomienia i prowadzenia biznesu. Centrala firmy wspiera partnerów w zatowarowaniu sklepu, a właśnie logistyka stanowi najtrudniejszą część w prowadzenia sklepu.

- To prawda, logistyka jest najkosztowniejsza, tym bardziej kiedy obejmuje zatowarowanie mniejszej liczby sklepów. Jednak doświadczenie, które zebraliśmy prowadząc Paprika Gourmet w Barcelonie, pozwala nam sprawnie i systematycznie realizować dostawy. Raz w miesiącu chłodnia dowozi 2-3 tony świeżych produktów, asortyment o dłuższym terminie spożycia dostarczany jest natomiast co kwartał - dodaje Endre Fazekas.

Mniej formalnym wymogiem, ale bez którego się nie obędzie, jeśli chcemy nawiązać współpracę z Paprika Gourmet, jest otwartość na węgierską kuchnię i kulturę. Aby przyciągnąć klientów partner powinien organizować cykliczne degustacje.

(dw)


POPULARNE NA FORUM

Business Portfolio

Excellent article. Very interesting to read. I really love to read such a nice article. https://arynews.tv/en/

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Eurocash zarabia coraz mniej

Some blogs give us extra knowledge about the particular Topic in which we are searching on the Internet and this is also one of those in which we can take some new ideas as...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Business Portfolio

Good One

5 wypowiedzi
ostatnia 21.07.2018
Twarda woda

There are lots of possessions to do with the superiority of hose down. Better toward discuss with the adjoining person by appointment in the flesh click for more: Expert Essay...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Twarda woda

Water in various parts which differs in the measure of broke up mineral particles it contains. This decides if it is hard or delicate water. There are points of interest and...

20 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Blaski i cienie Eurocashu

Well, this time you come up with great initiative Kamil. K, Thanks for being the shout out for this matter, We are with you at DoDoPackaging.Com

8 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Zmiana warty w Eurocashu

Grupa Eurocash jest jedną z największych grup, mam nadzieję, że będziecie dobrze. instagram trading

4 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Twarda woda

There are lots of but the purification method depends on the quality of water. Better to consult with the nearest person by visiting physically. assignment help

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018