15.07.2012

Trafiony biznes

Kolporter rozwija nowy koncept saloników prasowych. Do końca roku chce mieć 400 punktów Traf Press.

Do sieci Traf Press w ciągu zaledwie pięciu miesięcy (od lutego tego roku) przystąpiło 200 właścicieli kiosków i saloników prasowych. 150 punktów już działa, a 50 kolejnych przygotowuje się do startu. Zarząd firmy zapowiada, że do końca roku podpisze 200 kolejnych umów z partnerami.

Kiosk Traf Press. Fot. Kolporter

W całym kraju działa 150 saloników prasowych i kiosków Traf Press.

- Od miesięcy obserwujemy w Polsce konsolidację rynku. Duże sieci handlowe wchłaniają mniejsze, a najbardziej narażonymi na straty są właściciele małych prywatnych punktów sprzedaży, takich jak kioski i saloniki prasowe. Nasza oferta ma pomóc tym przedsiębiorcom w prowadzeniu własnego interesu, bo daje im szansę na większe przychody i zapewnia lepsze standardy funkcjonowania. Ma też ich chronić i wyróżnić poprzez przynależność do rozpoznawalnego brandu – mówi Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes Kolportera.

Franczyzobiorca Traf Press zobowiązuje się sprzedawać w swoim kiosku prasę oraz usługi terminalowe takie jak doładowania telefonów komórkowych, czy opłaty rachunków, wyłącznie za pośrednictwem Kolportera. W tej firmie może również dokonywać zakupów innych produktów, które będą dostępne w punkcie sprzedaży np. papierosy i artykuły tytoniowe, słodycze czy leki dostępne bez recepty. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 399 zł netto i jest przeznaczona na pokrycie kosztów wizualizacji kiosku.

(mak)