31.07.2012

Załóż firmę jesienią

W październiku ruszy dziesiąta edycja Targów Franczyzy. Setka wystawców spróbuje przekonać zwiedzających, że ich biznes jest najlepszy.

Tradycyjnie już w październiku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyzy. Największe tego typu wydarzenie branżowe w Europie Środkowo-Wschodniej ściągnie 100 wystawców i 7.000 odwiedzających. Szacunki te wynikają z zeszłorocznego sukcesu targów, kiedy w centrum stolicy swój pomysł na biznes oferowało 65 firm franczyzowych, a stoiska odwiedziło 6 tysięcy przedsiębiorców. Franczyzodawcy prezentujący swój koncept w dniach 18-20 października będą mieli do dyspozycji 1000 m2, z czego połowa powierzchni już została wykupiona.

Rzut na ludzi przed wejściem na Salon Franczyzy

Aktualna lista wystawców znajduje się na stronie Franczyza.pl.

– Największą popularnością cieszą się stoiska typu premium, czyli te, które znajdują się na tzw. wyspach oraz najbliżej wejścia. Jako pierwsze w tym roku na zakup powierzchni zdecydowały się firmy, które po raz kolejny pojawiają się na targach, m.in.: Piwiarnia Warki, Intermarché, Naturhouse, Alior Bank, McDonald’s, Sklepy Meblowe Abra. Są również franczyzodawcy debiutujący na imprezie – mówi Małgorzata Boruń, menedżer działu sprzedaży PROFIT system, organizatora imprezy.

– Już po raz trzeci będziemy uczestniczyć w targach, dlatego wiemy, jak się do nich przygotować. Nie skupiamy się na designie stoiska, lecz na części merytorycznej – drukujemy ulotki z danymi osoby do pierwszego kontaktu z potencjalnymi partnerami. Targi to dla nas świetna okazja do spotkania całego zespołu terenowego w jednym miejscu. Menedżerowie z poszczególnych regionów pełnią dyżury. Kontakty zebrane w trakcie trzech dni są procesowane przez kolejne tygodnie po zakończeniu targów - mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank.

Dziesiąte jubileuszowe Targi Franczyzy pozyskały w tym roku wielu partnerów, co z pewnością pomoże w promocji franchisingu jako bezpiecznej formy prowadzeniu biznesu. Patronem targów zostali: Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Organizacja Franczyzodawców i Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Na targach nie wystarczy być. Do największego wydarzenia branży franczyzowej w Europie Środkowo-Wschodniej trzeba się dobrze przygotować.
- O targach dowiedziałem się w internecie. Interesowałem się ofertą franczyzową kilku firm, które wystawiały się w Warszawie, jedną z nich było Biesiadowo. Z każdym jednak miałem okazję porozmawiać i zadać nurtujące pytania. Chętnie odwiedzę Targi ponownie, chociażby po to, by zobaczyć co nowego niesie branża gastronomiczna - mówi Jacek Pietrzak, franczyzobiorca pizzerii Biesiadowo w Płońsku.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0