- Regularnie przeznaczamy 10 proc. przychodów netto na reklamę. Wysokie wydatki na marketing mają służyć właśnie umacnianiu brandu - Radosław Charubin, właściciel firmy Multi Ice, franczyzodawcy sieci Lody Bonano.
Poniedziałek
30.07.2012
Nasi franczyzobiorcy pracują latem, a zimą poszukują lokali pod nowe otwarcia - mówi Radosław Charubin, właściciel firmy Multi Ice, franczyzodawcy sieci Lody Bonano.
 

Lodziarnie zarabiają głównie wiosną i latem. Jakie zadania stoją przed franczyzodawcą, gdy sezon się kończy, a jakie w trakcie jego trwania?
Lodowy biznes opiera się na sezonowości. Sprzedaż trwa przez sześć miesięcy w roku, od kwietnia do końca września. Pomimo to osiągane zyski są na tyle imponujące, że pozwalają na to, aby kolejne pół roku odpoczywać. Nasi franczyzobiorcy zimą jednak nie próżnują. Zazwyczaj w tym okresie poszukują lokali, aby otworzyć w nich kolejne lodziarnie spod znaku Lody Bonano. Osoby, które chcą „ruszyć" z początkiem kwietnia okres zimowy wykorzystują na przystosowanie lokalu.

Jak podsumuje Pan otwarcia, które doszły do skutku w tym roku? Jakie są plany w tym zakresie na rok przyszły?
W tegorocznym sezonie otworzyliśmy 26 nowych lokali franczyzowych. Sześć z nich otworzyli franczyzobiorcy, którzy podjęli z nami współpracę w poprzednich sezonach i na dzień dzisiejszy posiadają po 2, a nawet 3 lodziarnie. Sezon powoli zbliża się ku końcowi, jednak zainteresowanie naszą siecią nie słabnie. Niemalże codziennie zgłaszają się do nas potencjalni franczyzobiorcy. W związku z tym szacujemy, iż w następnym sezonie znów otworzymy ok. 20 lokali Lody Bonano. Obecnie wyznaczyliśmy sobie cel posiadania 100 lodziarni na terenie całego kraju. Po osiągnięciu tejże liczby planujemy rozwój marki poza granicami kraju. Obecnie posiadamy lodziarnię na Słowacji, która działa już drugi sezon. Zainteresowani naszymi lodami są również Czesi i Niemcy. W ostatnim czasie kontaktowały się z naszą firma osoby ze Szwecji, Anglii i Hiszpanii.

Czy w ślad za otwarciami idą działania mające na celu wspomaganie rozpoznawalności marki?
Regularnie przeznaczamy 10 proc. przychodów netto na reklamę. Wysokie wydatki na marketing mają służyć właśnie umacnianiu brandu. Zwłaszcza, że konkurencja robi wszystko, by podrabiać i kopiować nasz koncept. W praktyce naszą jedyną bronią przeciw takim działaniu jest nacisk na promocję marki i budowanie jej świadomości wśród klientów.

Biznes w sieci Lody Bonano opiera się na sprzedaży lodów. Czy w przyszłości możliwe jest rozszerzenie menu?
Sieć rozwija się od 2003 roku i od początku stawiamy na lody - amerykańskie świderki. Do naszego menu niemalże rokrocznie dodawane są nowe propozycje. Dbamy o to, by nasza oferta nie nudziła się klientom i nie traciła na atrakcyjności. Jednak podstawowym elementem menu są lody świderki i nie planujemy w tym zakresie zmian.

Rozmawiał (gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Catering się opłata?

Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Catering się opłata?

Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie w dobrym miejscu

Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

3 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

21 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Catering się opłata?

Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

3 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
McDonalds opinie o franczyzie

McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

2 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Wynajem kelnerów

To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

3 wypowiedzi
ostatnia 08.06.2018
Jedzenie na zamówienie

Moim zdaniem najwygodniejszą apką do zamawiania jest pizza portal, osobiście jeśli coś zamawiam to właśnie przez ich aplikację. Nie tylko pizza, ogólnie dobre jedzenie...

21 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018