Sieci detaliczne Grupy Emperia - Stokrotka, Delima i Społem Tychy - stanowią już dziś znaczący podmiot na rynku handlu detalicznego w Polsce - Krzysztof Trojanowski, dyrektor ds. rozwoju Emperii.
Czwartek
02.08.2012
O roli Emperii na rynku spożywczym opowiada Krzysztof Trojanowski, nowy dyrektor ds. rozwoju spółki.
 

Jakie zadania czekają Pana na stanowisku dyrektora ds. rozwoju Emperii?
Jestem odpowiedzialny za wypracowanie optymalnego modelu logistyki magazynowej i transportu. W tej chwili analizujemy możliwości. Jedną z nich jest stworzenie własnego centrum dystrybucyjnego oraz systemu transportu, tak aby całą logistykę zorganizować w ramach grupy i aby asortyment przechodził wyłącznie przez nasze systemy. Dopuszczamy jednak również możliwość outsourcowania części dystrybucji, nie wykluczamy też dalszej współpracy z dotychczasowymi dostawcami. Szukamy najlepszych rozwiązań. Kolejnym etapem będzie proces efektywnego wdrożenia ich w życie, tak aby przyniosły spółce jak najwięcej korzyści biznesowych, tym bardziej, że segment detaliczny Emperii jest rentowny i ma potencjał wzrostu.

Jaki cel ma planowana zmiana modelu logistyki magazynowej i transportu? Czy można na tym etapie mówić o wymiernych efektach, które będą odzwierciedlone w wynikach i wskaźnikach finansowych?
W ramach projektu poszukujemy najbardziej efektywnego modelu dystrybucji, nie przesądzamy zakresu zmian. Głównym celem naszych działań jest takie zorganizowanie logistyki magazynowej i systemu transportu, aby z jednej strony zapewnić najwyższy poziom serwisu dla sklepów, a z drugiej strony minimalizować koszty. Skuteczne działania w obu tych wymiarach pozwolą na poprawę wyników spółki - zarówno przez poprawę oferty dla klienta końcowego, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży, jak i obniżenie kosztów funkcjonowania.

Emperia ostatecznie nie zdecydowała się sprzedać swojego biznesu detalicznego. Jaką rolę widzi Pan dla sieci Stokrotka, Delima i Społem Tychy na polskim rynku handlowym?
Sieci detaliczne Grupy Emperia stanowią już dziś znaczący podmiot na rynku handlu detalicznego w Polsce. Wsparcie obecnego potencjału profesjonalnie zorganizowanym systemem logistyki pozwoli nam na rozwój w kierunku modelu oferującego klientowi szeroki wybór produktów - w tym oferty produktów świeżych i regionalnych - po bardzo korzystnych cenach.

Rozmawiał (gum)